To be or not to be? Czyli jak kryzys obrócić na swoją korzyść

To be or not to be? Czyli jak kryzys obrócić na swoją korzyść
Kryzys, spowolnienie, zagrożenie, niepewność, strach. To problemy, z którymi biznes musi się mierzyć od początku 2020 roku i patrząc na niepokojące dane napływające z różnych stron świata, pozostaną z nami na dłużej. Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z tym trudnym czasem?
O autorze
5 min czytania 2020-09-07

Jak poradzić sobie w zupełnie nowej, niespodziewanej rzeczywistości?

W tym temacie powstało już wiele opracowań i publikacji zawierających złote porady biznesowe i marketingowe. Obok merytorycznej treści opisującej rzeczywistość, nie zawierają one konkretnych rozwiązań, dzięki którym biznes faktycznie mógłby odrobić kilkumiesięczne straty i zacząć pracować na zysk. Zapnij pasy i wyrusz z nami na przyspieszony kurs biznesowego przetrwania w czasie kryzysu. To be or not to be – zdecyduj już teraz.

Jakie są Twoje… mocne strony? Analizuj!

Od czego zacząć? Od dobrej analizy swojego biznesu i planu działania. Bez przemyślenia strategii i aktywności marketingowych, Twoje chęci i potrzeby mogą być niewystarczające do osiągnięcia sukcesu. Jak zatem planujemy? Zaczynamy od rzetelnej analizy SWOT. Brzmi znajomo? Zapewne, bo to jedno z podstawowych narzędzi stosowane od kilkudziesięciu lat, które określa kondycję biznesu. Dzięki ocenie mocnych i słabych stron działalności oraz szans i zagrożeń płynących z otoczenia, otrzymujemy gotowy materiał do pracy. Skupiamy się na wyeliminowaniu słabości biznesu i znalezieniu rozwiązań, które skutecznie zmniejszą wpływ niekorzystnych, nierozwojowych czynników środowiskowych. Podkreślamy mocne strony i wykorzystujemy nadarzające się okazje, szanse do ekspansji rynku.


Zrób z nami analizę SWOT swojej firmy / marki!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dziel i rządź! Planowanie biznesowe i marketingowe

Kiedy już wiesz, jakie są Twoje asy w rękawie i z jakimi przeciwnikami przyjedzie Ci się zmierzyć, czas na plan działań: biznesowych i marketingowych. Jedne bez drugich żyć nie mogą, dlatego musisz pamiętać o ich połączeniu i symbiotycznym działaniu. To, co możesz wykreować w sferze biznesu zawsze będzie łączyło się ze sferą marketingową. Bo co będzie, jeśli zaprojektujesz genialny produkt / usługę, ale nikt się o tym nie dowie? Kiedy myślisz o produkcie, spróbuj zastanowić się, jak możesz go promować – jakimi kanałami, do kogo adresować przekaz, jak go „ubrać”, by szata zachwyciła otoczenie? Aby ułatwić Ci zadanie, poznaj kilka trendów w komunikacji, które sprawią że odbiorcy pokochają Twój produkt / usługę i przede wszystkim będą zachwyceni autentycznością Twojego przekazu:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3… 2… 1… Start! Ruszaj do digitalu

Już wiesz, co potrafisz, a co będzie wymagało poprawek i nauki. Na kartce albo w pliku czeka naszkicowany plan działań, ale… Czy w Twoich myślach zrodził się pomysł na umieszczenie biznesu w wirtualnej przestrzeni? Może taka idea pojawiła się przy planowaniu działań promocyjnych, ale… przy oferowaniu produktów / usług w sieci już niekoniecznie. A to duży błąd, bo polski internauta rośnie w siłę każdego roku (dziś to już 27 mln użytkowników wg badań Gemius/PBI) i stanowi aktualnie potężną siłę nabywczą. Jeśli dołączymy do tego okres izolacji wywołany wirusem Covid-19 oraz wysoki stopień społecznego niepokoju o zdrowie, to Internet stanowi dziś podstawowy kanał dystrybucji produktów i usług. Liczne badania rynku w okresie bezprecedensowej katastrofy gospodarczej pokazują, które branże wychodzą w tym czasie obronną ręką i które czeka wzrost zainteresowania i sprzedaży.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jeśli inwestować w Internet, to jak i gdzie? To pytanie z pewnością już zrodziło się w Twojej głowie. Przybywamy z pomocą, posiłkując się kolejnymi liczbami, bo to one mają moc. Korzystamy powszechnie z sieci, organizując sobie z jej udziałem całe dnie, tygodnie, to już wiemy. W tym momencie czytasz ten artykuł na swoim laptopie, tablecie lub smartphonie, aplikacja muzyczna w tle umila Ci dodatkowo ten czas, a za chwilę przyjedzie kurier z dostawą zakupów z e-sklepu. I tutaj docieramy do ważnej informacji – jak internauci korzystają z sieci? Wg cytowanych już badań Gemius/PBI, prawie 24 mln użytkowników Internetu wybiera urządzenia mobilne, a prawie 20 mln aktywnie korzysta z mobilnych aplikacji! Wykorzystaj to! Wprowadź swoją firmę w sferę mobile apps, aby poszerzyć dystrybucję, zbudować relację z klientem i pracować nad odbudową zysków. Aplikacje mają szerokie zastosowanie – mogą wspierać kanały sprzedaży, poszerzać ofertę usług lub produktów, wspomagać działania marketingowe i promocyjne, tworzyć content reklamowy, budować trwałą, lojalną społeczność wokół firmy / marki, czy być wartością dodaną budującą prestiż użytkownika. Możliwości jest tak dużo, jak pomysłów na funkcjonowanie aplikacji.

Jak ugryźć pomysł? Czyli aplikacje szyte na miarę

Jeśli szyć, to tylko na miarę naszej branży, oferty, pomysłów, marzeń i działań konkurencji. Dzięki temu zyskujemy aplikację inną niż wszystkie, dopasowaną do potrzeba klienta, który skorzysta z takiej usługi z przyjemnością. Obok niemierzalnych efektów posiadania aplikacji, takich jak: uznanie, prestiż, nowoczesny wizerunek i wzmocnienie relacji z klientem, otrzymamy twarde dane sprzedażowe. Jeśli tak potężna grupa aktywnie użytkuje aplikacje mobilne, możemy być pewni, że skorzysta również z naszego rozwiązania. Przy konstruowaniu pomysłu na aplikację należy dokładnie prześledzić zachowania klientów – czego potrzebują, czego poszukują, co ułatwi im relację z firmą / marką. Kolejny krok to odpowiedź na pytanie: jakie funkcje powinna spełniać aplikacja, aby zagwarantować nam zysk. Pamiętaj również o konkurencji – dokładnie zbadaj, jakie rozwiązania oferuje, tak aby stworzyć coś konkurencyjnego, udoskonalonego i niepowtarzalnego.

Nie ma aplikacji niemożliwych!

Już wiesz, na co zwrócić uwagę przy projektowaniu aplikacji, ale pozwól proszę, że pokażemy Ci jeszcze, jakie masz przed sobą możliwości i funkcjonalności tego rozwiązania. Dzięki idealnemu dopasowaniu Twoje mobilne narzędzie będzie skrojone na miarę potrzeb, nie masz żadnych ograniczeń! Aplikacje pozwalają na rzeczy niemożliwe: na komunikację bez względu na czas i miejsce. Zaginają czasoprzestrzeń niczym prawdziwy wojownik Jedi! W jakich procesach możesz je wykorzystać, by Moc zawsze była z Tobą?

Aplikacje mobilne to doskonałe rozwiązanie, które świetnie sprawdzi się w procesie zarządzania w każdym typie przedsiębiorstwa, automatyzując cykle biznesowe. Dzięki dopasowanym funkcjom możesz zarządzać zespołem, kontrolować czas i miejsce pracy, koordynować i rozdzielać zadania. To niezwykle ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza dla firm działających „w terenie”, których pracownicy nie mają stałego czasu / lokalizacji pracy.

Twoja aplikacja może mieć charakter stricte handlowy i stanowić kanał sprzedaży produktów lub usług. To komfortowe rozwiązanie zapewni Ci nie tylko nowoczesny i prestiżowy wizerunek, ale również poszerzy grono odbiorców – zakupy ze smartphonem w ręce są wygodniejsze, szybsze, ograniczają bezpośredni kontakt. Na bazie mobilnego rozwiązania e-commerce możesz budować lojalną grupę odbiorców, tworząc społeczność skupioną wokół twojej firmy / marki. Dzięki ofertom marketingowym, promocyjnym stworzysz grono klientów, którzy zostaną z Tobą na dłużej.

Mobilne rozwiązania to idealne narzędzie do rozwijania sektora rozrywki oraz kontroli zdrowia. Dzięki takim aplikacjom możemy mieć realny wpływ na nasze samopoczucie, obserwować co wpływa na organizm pozytywnie, a co ewidentnie mu szkodzi. To również wszystkie te rozwiązanie, które pozwalają na utrzymanie formy bez względu na okoliczności, wywołane choćby wirusem Covid-19. Być może nie skorzystamy z siłowni, czy zajęć fitness w ulubionym klubie sportowym, ale w domowym zaciszu zdopinguje nas do tego aplikacja fitness.) Rozrywka? Kto nie lubi zatopić się w ulubionej muzyce, czy książce? Może jednak gra lub audiobook? Dla każdego znajdzie się coś ulubionego! A gdyby tak jeszcze połączyć funkcję rozrywkową z działalnością swojej firmy? Idealny przepis na sukces.

Możliwości jest tak wiele, jak wiele istnieje Twoich pomysłów! Każdy biznes wymaga indywidualnego podejścia, zrozumienia jego potrzeb, bolączek i luk, które dobrze zagospodarowane mogą obrócić się w mocne strony działalności. Aby ułatwić Ci pracę nad Twoją aplikacją, zajrzyj do poradnika, jak zbudować takie rozwiązanie iskorzystaj z naszej pomocy, chętnie stworzymy dla Ciebie coś żyrafistycznego, to znaczy fantastycznego.

 

Zbuduj z nami swoją żyrafistyczną aplikację mobilną!
1, 2, 3 – aplikację zbuduj Ty! Aplikacja mobilna w 4 krokach.