Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2021 dla marki Gazeta.pl opowiada Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.
Największy sukces w 2021 roku
Pierwsze miejsce dla Gazeta.pl w konkursie INMA, czyli najważniejszym takim wydarzeniu dla światowych wydawców. W tym roku zostaliśmy nagrodzeni za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej. Tym samym wróciliśmy z przytupem do konkursu, w którym zbieraliśmy już laury za „Ostatni Twój Weekend”.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku
Jak mądrze zareagować na kryzysy cywilizacyjne: sytuację na polsko-białoruskiej granicy czy brutalne ograniczanie praw kobiet w naszym kraju.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
3 najciekawsze akcje w 2021 roku
„Alarm dla klimatu” – najbardziej zasięgowa akcja w historii Gazeta.pl i Koalicji Klimatycznej, kiedy to w sześciu polskich miastach zawyły syreny alarmowe, symbolicznie ostrzegając przed katastrofą klimatyczną. To bezprecedensowe wydarzenie, o którym według monitoringu Newton Media mogło dowiedzieć się nawet 500 mln odbiorców na całym świecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Bez LGBT+ nie ma Polski” – w dniu stołecznej parady równości w publikacjach w mediach Agory (Gazeta.pl, Radio TOK FM, tokfm.pl, Wyborcza.pl i „Gazeta Wyborcza”) zniknęły litery L, G, B oraz T. W ten sposób okazywaliśmy solidarność i pokazywaliśmy, jak niepełna byłaby Polska, gdyby spełniły się niebezpieczne marzenia o wypchnięciu osób LGBT+ z „aksjologicznej wspólnoty Polaków”.
Licznik Lewandowskiego – nie tylko walczymy o lepszy świat, ale potrafimy też celebrować sukcesy. Tak było, kiedy wraz ze Sport.pl odliczaliśmy na największych ekranach w Warszawie bramki Roberta Lewandowskiego dzielące go od rekordu Gerda Mullera. To jedna z najbardziej zauważalnych akcji medium sportowego w naszym kraju.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Zdecydowanie były to wyniki „Alarmu dla klimatu”. Widzieliśmy, że o naszej akcji poinformowało każde znaczące medium w Polsce, widzieliśmy, że jest o niej mowa w depeszy Associated Press, która zaowocowała publikacjami w MSN, ABC News czy Haaretzu, ale gdy otrzymaliśmy wyniki monitoringu, zasięg 500 mln odbiorców zrobił na nas wrażenie.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Wierzę w hipernatywność: najważniejszym kanałem jest sama marka, dopiero potem jakiekolwiek platformy. Jeśli jesteś portalem, zacznij od komunikowania się na portalu, jeśli robisz ketchup, zacznij mówić do ludzi na swoich etykietach. Zrób pasjonującą opowieść „u siebie”, a dopiero potem na zewnątrz. Wiele marek skupia się tylko na tej drugiej części, a potem mają kłopoty.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
Nie wyobrażam sobie, że moglibyśmy zakończyć 2022 rok bez fajnej akcji na TikToku.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Autentyczność. Słodkie, chwytające za serce, zrobione przez agencje reklamowe spoty są fajne i potrzebne, ale rzadko mówią coś ważnego. Żyjemy w epoce niepewności, marki muszą zacząć to zauważać. To nie jest czas bajek na dobranoc, tylko dorosłej, dojrzałej rozmowy z odbiorcami.
Budżet na działania digitalowe
Budżet dzielimy za każdym razem z myślą o konkretnym przypadku. Raz większość pieniędzy pójdzie na mural, raz wszystko na działania digitalowe, a innym razem na „gazetkę telewizyjną”.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Branża przeżyła kolejny rok, więc wychodzi na to, że jesteśmy potrzebni. A tak na serio: nie mam serca na słowa krytyki, to był bardzo ciężki czas nie tylko dla branży marketingowej, ale dla nas wszystkich jako ludzi. Musimy czasami sobie odpuszczać, więc powiem: dobrze wykonujecie swoją robotę.
3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok
Marka zaangażowana w pozytywną zmianę świata zawsze będzie miała ręce pełne roboty. W 2022 roku w Gazeta.pl będziemy więc nadal angażować się w sprawy klimatu i praw człowieka oraz jak najlepszą promocję naszego jakościowego dziennikarstwa.