To oni zdobyli nagrody w ramach pierwszej odsłony „Make TikToks contest”

Poznaliśmy zwycięzców pierwszego konkursu TikToka skierowanego do polskiej branży marketingowej. „Make TikToks Contest” cieszył się dużą popularnością – nadesłano prawie 100 prac, przygotowanych zarówno przez największe marki, jak również lokalne firmy.
O autorze
3 min czytania 2021-03-19

Spośród dziewięciu nominowanych w trzech kategoriach konkursowych: 

  • TikTok? To głupie? To wymyśl coś mądrego.
  • TikTok? To chwilowa moda? To wymyśl coś na dłużej!
  • TikTok? To nie dla mojej marki. To udowodnij, że tak nie jest!

wyłoniono trzy najlepsze prace, których twórcy otrzymali nagrody, każdą o wartości 60 000 złotych. Co zadecydowało o ich wygranej? Czym wyróżnili się spośród pozostałych nominowanych? Prezentujemy trzy zwycięskie prace „Make TikToks Contest”.

– Ostatnie tygodnie były dla nas niezwykle inspirujące – zgłoszenia, które w tym czasie otrzymaliśmy umocniły nas w przekonaniu, że TikTok to platforma dla każdego. Wystarczy kreatywny pomysł i autentyczność, by zdobyć nową, zaangażowaną grupę odbiorców. Bo taki też jest TikTok – idealne miejsce do twórczej ekspresji, w którym nie ma rzeczy niemożliwych. Są tylko niemożliwie dobre pomysły pozwalające na budowanie długotrwałych relacji marki z klientem – mówi Rafał Drzewiecki, head of marketing w TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

Kategoria TikTok? To głupie? To wymyśl coś mądrego

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

TikTok to nie tylko rozrywka. To przestrzeń, która edukuje, inspiruje i motywuje do działania. Taka też była pierwsza kategoria konkursowa, której celem było pokazanie, że na TikToku każdy może znaleźć wartościowy content, który porusza ważne tematy. I to zadanie perfekcyjnie wykonał Lidl. Razem z Mariką Karpińską i Magdaleną Chodarą pokazał, że z każdego produktu jesteśmy w stanie stworzyć wartościowy posiłek nie marnując przy tym żywności.

– Relacje, ciekawe projekty, poszukiwanie nowych pomysłów, nieprzetartych ścieżek – to wszystko sprawia, że nasza praca jest mega ekscytująca, dająca satysfakcję i wiele możliwości rozwoju. Tu każdy dzień wygląda inaczej. Jednego dnia zajmujemy się organizacją konferencji, drugiego prezentujemy strategię dla klienta, a kolejnego organizujemy wysyłkę kreatywną dla influencerów. Codziennie odkrywamy nowe możliwości, a jedną z nich jest z pewnością TikTok, dzięki któremu praca to czysta przyjemność! – Marika Karpińska i Magdalena Chodara, agencja 24/7 Communication dla marki Lidl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wygrana praca przede wszystkim udowadnia, że TikTok to miejsce nie tylko na rozrywkę, ale także na wartościowe i edukacyjne treści. Dbałość o środowisko i społeczna odpowiedzialność to elementy, które niebywale zyskują na sile, a TikTok jest doskonałym miejscem dla marek do budowania zaangażowanych społeczności wokół tych wartości.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Link do pracy: https://vm.tiktok.com/ZMehtuw6c/ 

Kategoria TikTok? To chwilowa moda? To wymyśl coś na dłużej!

Jeden TikTok, który trafi do serc milionów? Oczywiście, na TikToku jest to możliwe, jednak platforma to idealne narzędzie do tworzenia kreatywnych treści, które będą elementem długoterminowej komunikacji z użytkownikami. W tej kategorii do przygotowania były trzy TikToki pod parasolem jednej spójnej kampanii.

Zwycięzcą zostało Kolejkowo – największa w Polsce makieta kolejowa z jeżdżącymi miniaturowymi pociągami i samochodami. We współpracy z Aleksandrą Sidorowską powstały nagrania, które udowadniają, że wystarczy dobry pomysł i konsekwencja w działaniu, by zachwycić swoją pracą społeczność platformy. 

– TikTok Kolejkowo powstał, by inspirować, uczyć podstaw modelarstwa, ale co najważniejsze poprawiać humor i zarażać pozytywnym podejściem do życia (jak samo Kolejkowo). W filmach marki dzielimy się tajemnicami modelarskimi, dołączamy do trendów i przekazujemy widzom pozytywne wartości, traktując cudowny świat w miniaturze jako podstawę pozwalającą na wspólne żartowanie z prawdziwego życia. Konto na dynamicznej aplikacji dla statycznego produktu to wyzwanie. Udało nam się jednak temu sprostać! – Aleksandra Sidorowska, Kolejkowo.

Zwycięska praca doskonale pokazuje, w jaki sposób można budować trwałe relacje ze społecznością TikToka przez stanie się jej integralnym elementem. Dzięki wykorzystaniu natywnych funkcjonalności, elementów inspiracji i edukacji, Kolejkowo zaprezentowało angażującą i spójną strategię, dzięki której zarówno marka, jak i biznes ma szansę stać się istotnym elementem codziennego życia wielu użytkowników TikToka.

Link do trzech prac: 

https://www.tiktok.com/@kolejkowo/video/6933295618244758789?is_copy_url=1&is_from_webapp=v2 

https://www.tiktok.com/@kolejkowo/video/6932935580493810950?is_copy_url=1&is_from_webapp=v2 

https://www.tiktok.com/@kolejkowo/video/6931458670941228294?is_copy_url=1&is_from_webapp=v2 

Kategoria TikTok? To nie dla mojej marki. To udowodnij, że tak nie jest!

TikTok to miejsce dla każdej marki – bez względu na jej branżę czy skalę działalności. Zadaniem w ramach trzeciej kategorii było przygotowanie TikToka dla marki pozornie niepasującej do platformy, który trafi do jej grupy docelowej. 

– Ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś inny. Inteligentny i bezwzględnie skuteczny. Wybierany, aby dyskretnie strzygł trawnik – robi o wiele więcej – Grzegorz Paraska i Michał Koncikowski, agencja 180heartbeats + JUNG v MATT dla marki Husqvarna.

No właśnie. Robi coś więcej. Na przykład walczy ze złem. Tak zaprezentowany został robot koszący Husqvarna, w TikToku przygotowanym przez Grzegorza Paraska i Michała Koncikowskiego. Udowodnili, że na platformie jest miejsce dla każdej firmy – pod warunkiem, że będzie tworzyć autentyczny i spójny z DNA TikToka content.

Zwycięska praca dla marki Husqvarna udowadnia, że dosłownie każda, nawet z pozoru zupełnie do TikToka niepasująca marka ma szansę tworzyć angażującą komunikację. Grzegorz Paraska i Michał Koncikowski przygotowali pełną humoru kreację, która w kreatywny sposób wyeksponowała produkt i markę dając świetny przykład, że można połączyć zabawę i marketing.  

Link do pracy: https://vm.tiktok.com/ZMehUXCKv/