Azjatycki konkurs HONG KONG GLOBAL DESIGN AWARDS organizuje założone w 1972 roku stowarzyszenie projektantów w Hongkongu: Hong Kong Designers Association (HKDA). Nagrody HKDA GLOBAL DESIGN AWARDS to jedne z najbardziej prestiżowych i uznanych cross-dyscyplinarnych wyróżnień projektowych w regionie Azji i Pacyfiku, przyznawane w konkursie organizowanym przez to stowarzyszenie od 1975 roku. Projektanci zgłaszający swoje prace wyróżniani się przez specjalistyczne Jury w ośmiu kategoriach definiujących różne sfery projektowe: Digital, Graphics, Products, Spatial, Rising Creative, Experience, Impact i Design Clientele.
W tym roku gdańskie TOFU Studio zostało nagrodzone złotem w kategorii DIGITAL za projekt animacji przybliżającej historię obrazu „Sąd Ostateczny” autorstwa Hansa Memlinga, przygotowany na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku. Jury tegorocznej edycji w skład, którego weszli m.in. Dr. KAN Tai-keung, Eric CHAN, Hideki NAKAJIMA (1961-2022), Sandy CHOI oraz Taku SATOH w kategorii GRAPHICS postanowiło projekt opakowań dla olsztyńskiej palarni kawy KOFIKADA nagrodzić trzykrotnie: srebrem i dwoma brązami.
Zobacz również
Nagrody przyznano odpowiednio w kategoriach opakowania seryjnego, ilustracji reklamowej oraz ilustracji postaci. Dodatkowo TOFU Studio otrzymało także w tej samej kategorii brąz za kalendarz poświęcony historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga oraz wyróżnienie za projekt kalendarza LEGENDY przygotowanego non profit dla UNICEF Polska.
Ze względu na trwające wciąż obostrzenia pandemiczne gala rozdania nagród tej edycji HONG KONG GLOBAL DESIGN AWARDS odbyła się online pod koniec czerwca tego roku. Wszystkie nagrodzone prace wcześniej musiały przejść dwuetapowy, złożony proces preselekcji. Ostateczne wyniki były zaś ustalane w ramach zorganizowanych paneli jurorskich. Jurorzy nagradzając konkretne projekty szukali w nich przede wszystkim kreatywności, oryginalności oraz wizualnej atrakcyjności.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing