Tomasz Szulkowski przedstawia swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019

Tomasz Szulkowski przedstawia swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019
Które słowo można uznać za marketingowe słowo roku 2019? Swoimi propozycjami podzielił się Tomasz Szulkowski, chief operating officer w [m]spark.
O autorze
1 min czytania 2020-01-07

Rok 2019 dobiegł końca. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić, jakie słowo wg branży marketingowej i Was, naszych czytelników można uznać za marketingowe słowo roku 2019.

Swoje propozycje przedstawia Tomasz Szulkowski, chief operating officer w [m]spark.

Martech – to słowo to nie buzzword, tylko synonim wyzwań dla branży reklamowej. W czasie gdy rynek reklamy cyfrowej jest zdominowany przez duopol Google’a i Facebooka, agencje mediowe poszukują nowych obszarów rozwoju. Poszerzenie kompetencji o wykorzystywanie szerokiego spektrum technologii przeznaczonych na użytek marketingu wydaje się naturalnym ruchem biznesowym. Wyzwaniem wspomnianym powyżej jest wdrożenie tego zamysłu. Wymaga zdecydowanego wyjścia poza strefę komfortu dotychczasowego modelu współpracy z wydawcami.

Fake – skala zjawiska staje się bardzo istotna i zaczyna wpływać na kluczowe wydarzenia polityczno-społeczne, np. wyniki demokratycznych wyborów, finalnie przekładające się na nasze codzienne życie. Co więcej, to nie jest problem lokalny, ale globalny. Jego skalę przybliżył kilkanaście dni temu w swojej prelekcji na NextM niejaki Oobah Butler – najbardziej znany na świecie fałszywy restaurator i najsłynniejszy fałszywy projektant uczestniczący w Paryskim Tygodniu Mody.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AI – słowo klucz w większości aktualnych prezentacji handlowych dostawców technologii z obszaru reklamy cyfrowej. Pojemność pojęcia sztuczna inteligencja jest jednak znacznie szersza: od przetwarzania danych cyfrowych, fraz słownych, mowy (poprzez asystentów głosowych) po przetwarzanie obrazu (computer vision). Szczególnie ten ostatni obszar w 2019 roku niebywale szybko się rozwinął i zyskuje coraz więcej komercyjnych zastosowań.

A jacy są Twoi kandydaci na marketingowe słowo roku 2019? Wypełnij poniższą ankietę i podaj swoje propozycje. Wyniki wraz z wytypowanym marketingowym słowem roku 2019 podamy po 1 stycznia 2020.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dziękujemy!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się