Tomcio Brygadzista i Zebra Drogowa znów w trasie! Właśnie ruszyła 9. edycja kampanii „Bezpieczni w pobliżu budowy”

To już 9 edycja akcji społecznej „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Przez 8 lat Skanska spotkała się z ponad 122 tys. dzieci ze szkół zlokalizowanych w całej Polsce, by edukować o bezpieczeństwie.
O autorze
2 min czytania 2016-09-28

Kampania promuje umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza w pobliżu budowy. Bajkowe postacie: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia odwiedzają szkoły, by dać najmłodszym niecodzienną lekcję bezpieczeństwa i przypomnieć o noszeniu odblasków. Nasi bohaterowie właśnie ruszyli w jesienną trasę po Polsce.

Już ponad 122 tysięcy odblaskowych dzieci! 

Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Bohaterowie przedstawienia – Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia uczą najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkań wszyscy uczniowie otrzymują opaski odblaskowe. 

Przez 8 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ponad 122 tys. dzieci. 

Edukacja z Tomciem Brygadzistą 

Humorystyczne dialogi, ciekawa forma, interakcja z widzami – to tylko niektóre z atutów przedstawienia. Spotkania z dziećmi cieszą się uznaniem pedagogów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Udział naszych uczniów w akcji edukacyjnej „Bezpieczni w pobliżu budowy” to bardzo ciekawa forma zarówno przypomnienia zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, jak też uświadomienia uczniom zagrożeń, jakie mogą ich spotkać w pobliżu budowy. To bardzo cenne – mówi nauczycielka jednej ze śląskich szkół. – Bezpieczeństwo naszych uczniów jest dla nas priorytetem w nauczaniu i wychowaniu. Kampania edukacyjna doskonale wpisuje się w realizację szkolnego programu – dodaje nauczyciel ze szkoły w Oświęcimiu.

Wśród uczniów duże emocje budzą bajowe postaci. Dzięki nim lepiej zapamiętują edukacyjny przekaz. – To było bardzo fajne i śmieszne przedstawienie. Najbardziej podobało mi się, jak Zebra śpiewała i rozmawiała z nami o bezpieczeństwie na budowie. Mówiła też o tym, że trzeba nosić kaski, że dzieci nie mogą wchodzić na teren budowy, żeby cegły i beton nie spadły na głowę. Za udział w konkursie dostałem fajną kamizelkę – powiedział 7-letni Kacper, uczeń jednej ze szkół, w której odbył się pouczający spektakl. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dowiedziałem się dużo pożytecznych rzeczy,  a odblask, który dostałem zawsze zakładam, jak idę na rower – dzięki niemu jestem bezpieczny – dodaje Wojtek, uczeń ze szkoły w Swarzędzu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Troszczymy się o życie

Zdrowie i życie ludzkie to priorytet dla Skanska. Promujemy bezpieczną pracę i nie akceptujemy zaniedbań w obszarze BHP. Duży nacisk kładziemy także na zdrowie i życie osób mogących znaleźć się pobliżu inwestycji. W tej grupie są m.in. dzieci, które idąc do szkoły mijają budowę i które często chętnie weszłyby na plac, by zaspokoić swoją ciekawość. W trosce o nich prowadzimy edukację w placówkach znajdujących się w sąsiedztwie budów.  

Dajemy widoczny przykład

Według danych Komendy Głównej Policji w 2015 r. miało miejsce 32 967 wypadków drogowych, w których 48 dzieci w wieku 7-14 lat poniosło śmierć, a 2 195 odniosło obrażenia. Najczęstsze przyczyny wypadków to: nieostrożne wejście na jezdnię, przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym oraz wejście na jezdnię na czerwonym świetle. Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy.  

– Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Monika Froń-Dąbrowska, koordynator akcji. – W ramach naszej kamoanii promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję. Jesteśmy przekonani, że akcja „Bezpieczni w pobliżu budowy”, zwiększa ilość widocznych najmłodszych poruszających się po zmierzchu. – dodaje Monika Froń-Dąbrowska.