Technologia recyklingu jabłkowych skórek zrodziła się w Tyrolu – regionie północnych Włoch, słynącym z uprawy tych owoców. Włoski startup Frumat dojrzał tam szansę na jednoczesne rozwiązanie problemów różnych gałęzi przemysłu. Wynaleziony przez nich materiał wspiera lokalnych rolników w gospodarce odpadami, jak i pomaga zaspokoić zapotrzebowanie świata mody na ekologiczne alternatywy skóry.
Buty z kolekcji Tommy Hilfiger wiosna 2020 wykorzystują solidny i trwały jabłkowy materiał, który wywiera mniejszy wpływ na środowisko niż popularne wegańskie tworzywa – często produkowane z dużych ilości ropy naftowej. Dostępne w wersji białej lub granatowej, buty dla kobiet i mężczyzn posiadają cholewkę w 24% wykonaną z jabłkowych włókien.
Zobacz również
Poza nową technologią wykorzystania jabłkowych skórek, marka Tommy Hilfiger zmierza w stronę zamkniętego obiegu surowców za pomocą szeregu innych innowacji. Są wśród nich dżinsowe produkty wykonane w 100% z odzyskanych surowców, ponownie wykorzystywany puch Re:Down, a także stosowanie wełny i bawełny w 100% pozyskanych z recyklingu.
Obuwie z jabłkowej skóry jest dostępne na stronie tommy.com, w wybranych sklepach marki oraz u wybranych sprzedawców partnerskich od połowy lutego 2020 r.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing