Badanie Indeks Mobile First Society agencji LoveMobile kumuluje oceny stron mobilnych marek w kategoriach: dostępność danych, faktyczna użyteczność, wartość dodana, edukacja klienta. Zbadane zostało 200 największych marek konsumenckich dostępnych na polskim rynku.
– Gdy pół roku temu publikowaliśmy pierwszy Indeks Mobile First Society przygotowanie rynku do tak szybkiego wzrostu znaczenia smartfonów było, ujmując to delikatnie, słabe – komentuje na gorąco wyniki badania Marcin Zaremba, Head of New Business agencji LoveMobile – Jednak zmiany, które się przez ten czas dokonały, są ogromne – głównie przez trochę wolniejsze niż się pierwotnie spodziewaliśmy wkroczenie liderów swoich branż do mobile’a: Cropp (zmiana z 0 pkt na 80 pkt), Vision Express (0-80), Żywiec (0-80), Burger King (5-80), Heineken (15-85) czy Mercedes (5-75).
Zobacz również
Kilkakrotne wzrosty w uzyskanych od LoveMobile punktach wielu firm są dowodem zmian. Nawet giganci, tacy jak Adidas czy McDonald’s, w badaniu IMFS I uzyskali zaledwie 35 punktów, by w ciągu pół roku rozwinąć swoje aplikacje do oceny 90 punktów, a Play z 55 do 85 punktów. W czołówce największych postępów w zakresie mobile’a znalazły się ponadto: Starbucks (15-85), Ikea (15-80), SWPS (15-75), Kamis (20-75), Wrangler (0-55), Drogeria Hebe (15-70), Opel (20-70).
Najwięcej punktów w badaniu IMFS II uzyskały: Adidas (90), McDonald’s (90), Play (85), Heineken (85), HBO (85), Gazeta Wyborcza (85), Starbucks (85), Ikea (80), Burger King (80), Vision Express (80), Kamis (75), H&M (75), Mercedes (75), PKP (75), Radio ESKA (75), SWPS (75), Toyota (70), Opel (70), Polityka (70), KFC (70).
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cały indeks wzrósł o 9,15 pkt (do 32,16 pkt) co jest znacznym osiągnięciem nawet biorąc pod uwagę niski poziom, z jakiego indeks startował.
Najbardziej cieszy wzrost kategorii „Odzież i obuwie” (z 28,5 do 46,5 pkt) oraz „Restauracje i hotele” (z 19,17 do 37,08 pkt) – to właśnie one czerpią największe zyski z obecności w mobile’u przez oferowanie swoich usług i produktów na smartfonach i tabletach. Najwyższy wynik w badaniu utrzymuje kategoria „Rekreacja i kultura” (46,96) po niewielkim wzroście w punktacji z 41,74.
– W ciągu najbliższych 6 miesięcy (do następnego badania Mobile First Society) przewidujemy równie szybki wzrost indeksu, do około 40 pkt na 100 możliwych, a największy skok będzie można zaobserwować w edukacji i zdrowiu – podsumowuje Marcin Zaremba.
Kategoryzacja w badaniu została oparta na koszyku dóbr i usług GUS, zbadane zostało 200 największych marek konsumenckich dostępnych na polskim rynku. Wśród rzetelnie ocenionych marek znajdują się również obecni i potencjalni klienci LoveMobile.