Viralem może być wszystko. Ważne, żeby podobało się ludziom i chcieli to udostępniać swoim znajomym, a znajomi – kolejnym osobom i znajomym znajomych, aż oglądalność tego materiału przekroczy wszelkie granice przyzwoitości – miliony milionów sharów i odtworzeń.
Każdy z Was pamięta polski harlem shake, który wstrząsnął nie tylko figurkami świętych, ale też całym internetem. Albo księdza śpiewającego na kameralnym weselu Hallelujah? Lub memy z Grumpy Cat, z cytatami na każdą okazję? Każdy zadaje sobie jedno pytanie — czy istnieje idealny przepis? Czy są jakieś reguły, którymi trzeba się kierować, żeby stworzyć viral? W teorii coś tam wiemy, ale w praktyce to nadal tajemnica wielka, jak czarna dziura.
Zobacz również
Jedno jest pewne – viralem częściej stają się treści prywatne, nagrane z biodra, albo pranki zrealizowane na własną rękę. Nie jeden duży, komercyjny gracz pokusi się, wykręci numer do swojej agencji i zamówi „jedną minutę virala”. Później taki materiał leci do sieci i albo że tak się wyrażę „pyknie” albo nie. Miliony dolarów wpompowane w promocję nie zmuszą internautów do szerowania tego, co nie przypadło im do gustu i nie chwyciło za serce. Jednak są tacy, którzy mają w sobie tyle tupetu, żeby zakasać rękawy i na zamówienie od początku do końca zrealizować viralową reklamę. Niewątpliwie jednymi z nich są Harmon Brothers.
Chciałabym przypomnieć Wam 5 wybranych reklam, które wyszły spod ich skrzydła, a które z pewnością każdy widział i o których każdy się wypowiadał. Sęk w tym, że są tak złe, że aż dobre. A to internet kocha najbardziej!
1. PURPLE
Test surowego jajka przekonał odbiorców do zakupu materaca Purple.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
2. POO-POURRI
Poo-Pouri to coś, co każdy powinien nosić w torbie. Przekonanie do zakupu tego produktu wzmaga się we mnie wraz z każdą reklamą tego producenta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. CHATBOOKS
Zwariowana rodzinka jak z filmów z przełomu lat 90 i 2000. Nie ma szans, żeby ta zwariowana mama nie przekonała innych mam do takiego ułatwienia sobie życia.
4. SQUATY POTTY
Reklamy Old Spice są szalone i niewiarygodne (z resztą w większości to virale). Sposób komunikacji przekroczył wszelkie granice absurdu w reklamie i dlatego to jest takie piękne ☺
5. FIBER FIX
Zdecydowanie mój faworyt! Pragnę mieć tą taśmę i okleić nią swój cały dom.
Oglądając reklamy czwórki braci – Daniela, Jeffreya, Neaal i Therona można odczuć, że mają za sobą doświadczenie sprzedażowe. Wywodzi się ono jeszcze z lat ich dzieciństwa i młodości, gdy sprzedawali m.in. systemy alarmowe czy ziemniaki swojego wujka, chodząc od drzwi do drzwi. Teraz również sprzedają i niejednokrotnie są to wyjątkowo trudne produkty. Jednak dzisiaj jest już inaczej, bo za swoją pracę inkasują co najmniej 500 tys. dolarów! Oglądalność ich reklam nie raz przekracza 100 mln, co przekłada się zarówno na sprzedaż, dając ich klientom zawrotne obroty. Zamówienia na materac Purple, które przyszły po kampanii zrealizowanej przez Harmon Brothers przekroczyły możliwości produkcyjne.
Cóż, lepiej tak niż odwrotnie! Nic dziwnego, że tegoroczny kandydat na prezydenta Stanów Zjednoczonych Gary Johnson zamówił (można też powiedzieć, że zrobiło to Balanced Rebelion) u braci Harmon promo video, które jest obecnie najczęściej oglądaną i sharowaną polityczną reklamą wszech czasów. Well, world, keep calm and go viral!