Idea programu
We wrześniu 2020 r. Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z Partnerami, m.in. Izbą Gospodarki Elektronicznej, Przelewy24 i Canon, opublikowała raport pt. „Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce”, z którego wynika, że aż 38% respondentek planuje uruchomić sprzedaż online, a większość z nich zamierza działać szybko – 68% chce zainwestować w tego typu przedsięwzięcie w ciągu 6 miesięcy. Co istotne, w kontekście programu „TOP Women w e-biznesie”, 46% spośród ankietowanych oczekuje konkretnego merytorycznego wsparcia i szuka wiedzy na temat biznesu online, ale jednak 49% spośród nich obawia się trudności w dotarciu do potencjalnych klientów.
Z tych danych jasno wynika, jak bardzo ważna jest dla tych kobiet ekspercka wiedza oparta o wieloletnie doświadczenie – uzyskanie informacji na temat najnowszych narzędzi cyfrowych oraz coaching przygotowujący je do przekwalifikowania się lub zdobycia miejsca pracy – mówi Anna Heimberger, Prezes Fundacji.
Zobacz również
Kobiety dla kobiet
Fundacja Kobiety e-biznesu powstała w 2020 r. w czasie narastającej niepewności na rynku pracy głównie dla kobiet, które sytuacja zmusiła do pozostania w domach. Działania Fundacji mają swoje uzasadnienie w danych z rynku pracy – w końcu czerwca tego roku liczba zarejestrowanych bezrobotnych kobiet wyniosła 551 tys., a mężczyzn – 475,5 tys. (dane GUS).
TOP Women w e-biznesie powstał jako kontynuacja projektu „Potencjał Kobiet w e-biznesie”. Raport z tego badania uświadomił nam z czym mierzą się kobiety, które chcą uruchomić swoje działania online. Z jednej strony chcą się rozwijać i złożyć własny biznes online, a z drugiej – mają świadomość poważnej luki w posiadanych kompetencjach cyfrowych. Chcemy to zmienić właśnie dzięki programowi TOP Women – mówi dr Dorota Bachman, Członek Zarządu Fundacji.
Program ma innowacyjną formułę – łączy warsztat wiedzy z metamorfozą wizerunkową uczestniczek.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Partnerami programu są: Allegro, Visa, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Hebe, IdoSell, OLX, Canon, Przelewy24, Progressivo, Flywheel PR, Future Collars, Izba Gospodarki Elektronicznej i Uniwersytet Łódzki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikować do Programu mogą kobiety pragnące przekwalifikować swoją działalność gospodarczą lub profil zawodowy na wyspecjalizowany w prowadzeniu biznesu online, a także mamy pragnące wrócić do życia zawodowego po urlopie macierzyńskim albo wychowawczym. Ważną grupą docelową są również kobiety chcące rozpocząć prowadzenie własnego sklepu internetowego lub innej formy handlu w internecie. Program może też stać się ważnym punktem startowym w budowaniu kariery zawodowej dla młodych dziewczyn, które chcą zapoznać się z zagadnieniami związanymi z założeniem działalności gospodarczej. Warunkiem jest ukończenie 18 roku życia.
Przez pryzmat korzyści
Weekendowe konwenty online z ekspertami i profesjonalistami będą wzbogacone o zajęcia praktyczne i warsztaty. Uczestniczki nauczą się, jak założyć działalność gospodarczą i prowadzić biznes online, jak budować platformę sklepu internetowego czy własną stronę internetową, na której mogą zaprezentować swoje umiejętności i dotychczasowe osiągnięcia albo przedstawić swoje pasje, które są podstawą ich biznesów. Nabędą również umiejętności korzystania z social mediów i budowania w nich profesjonalnego wizerunku. Po każdych zajęciach będą miały do dyspozycji nagranie wideo. Co ważne, uczestniczki będą miały wsparcie ekspertów podczas trwania programu i także po jego zakończeniu, na etapie tworzenia własnego biznesu. Każda z kobiet otrzyma pakiet startowy od Partnerów Programu, który ułatwi im rozpoczęcie działań online.
Uczestniczki, które wezmą czynny udział w co najmniej pięciu z siedmiu konwentów, otrzymają certyfikaty. Dokument będzie potwierdzeniem nabytej wiedzy, umiejętności i kompetencji.
Patronat medialny nad Programem objęły: Wirtualna Polska, Money.pl, Uroda Życia, Mamo to Ja, Polki.pl i MeloRadio.