Internauci, politycy, biznes i marki zachęcają do kupowania paluszków Beskidzkich

Internauci, politycy, biznes i marki zachęcają do kupowania paluszków Beskidzkich
W sieci trwa akcja, której celem jest wsparcie firmy Aksam, produkującej m.in. paluszki Beskidzkie. Chęć pomocy w odbudowie strawionych pożarem zakładów ogłosiły marki, internauci, a nawet politycy. Głos zabrali m.in. Mateusz Morawiecki, firma NOVOL, agencja Tigers i Bartek Kotowicz.
O autorze
2 min czytania 2024-07-25

Nocą, z 12 na 13 lipca br. spłonęły zakłady firmy Aksam. W jednej chwili bez pracy zostały setki osób, ale internet nie pozostał obojętny. Tuż po tym, jak Adam Klęczar, właściciel firmy Aksam produkującej paluszki Beskidzkie ogłosił, że będzie nadal wypłacał wynagrodzenia pracownikom, w sieci ruszyła akcja #ToSięWykupi.

24 lipca br. Adam Klęczar zamieścił w mediach społecznościowych krótkie nagranie. Dziękuje w nim za wsparcie, jakie firma otrzymała po pożarze zarówno od osób prywatnych, firm, jak i instytucji. Jednocześnie biznesmen zaznacza, że informacja na temat dalszego wypłacania wynagrodzeń pracownikom pomimo zaistniałej sytuacji to nie chwyt marketingowy mający służyć rozgłosowi medialnemu, a sposób na uspokojenie zespołu tworzącego Aksam od dawna. Wśród wspierających firmę Aksam są m.in. Mateusz Morawiecki i agencja Tigers.

Internet wspiera firmę Aksam

Zakład o co najmniej 10 tys. polubień dla zdjęcia paluszka solonego? Na taki pomysł wpadł Damian Żurawski, radny Sosnowca. W swojej publikacji na Facebooku (która na dzień 25 lipca 2024 r. ma już ponad 150 tys. like’ów) autor wzywa do wspierania polskiego biznesu i zakupu produktów marki Aksam.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do wsparcia poszkodowanej firmy dołączył również Mateusz Morawiecki. Były premier w krótkim wideo zajada paluszki Beskidzkie, namawiając do kupowania polskich produktów. Zaznacza też, że postawa Adama Klęczara zasługuje na szczególne uznanie.

Do akcji włączyli się również pomysłodawcy aplikacji mobilnej Pola, której celem jest wspieranie konsumentów szukających na półkach polskich produktów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Hotel Crystal Mountain z Beskidu Śląskiego zamieściła na swoim koncie na LinkedInie post, w którym przekonuje, że „paczka Paluszków Beskidzkich to must have sezonu”. W humorystycznym klipie rodem z filmów gangsterskich sprawia, że produktom firmy Aksam po prostu nie można powiedzieć „nie”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cegiełkę do akcji wspierającej Aksam dołożył też kebab z Radzymina. Każdemu, kto złoży zamówienie do kwoty 30 zł, paczka paluszków Beskidzkich zostanie podarowana w gratisie.

Chrupiące środy zamiast owocowych czwartków? Agencja Tigers, która w przeszłości współpracowała z firmą Aksam, postanowiła zrobić taki krok w stronę pomocy byłemu klientowi. W mediach społecznościowych Tigers pojawił się post z filmikiem, na którym agencyjna załoga chrupie paluszki.

Jaka jest różnica pomiędzy chipsami i paluszkami? Z punktu widzenia dietetyka duża. I właśnie w ten sposób do zakupu Beskidzkich zachęcają w social mediach Dietetyki #NieNaŻarty.

Wykupić wszystkie paluszki Beskidzkie dostępne w lokalnych hurtowniach? Dla RST Roztocze to łatwizna i właśnie w ten sposób producent zamków i zacisków postanowił wesprzeć firmę Aksam.

Jeśli spędzać wieczory z przyjaciółmi i rodziną, to tylko przy planszówkach. Wie o tym Poczta Planszówkowa, dzięki której od 2018 roku po całym kraju krążą gry umilające czas kolejnym fanom. W social mediach Poczty pojawił się post, którego autorzy zachęcają społeczność do dorzucenia do paczki z grami… paczki paluszków Beskidzkich.

Beskidzkie to ulubione paluszki techników firmy tworzącej rozwiązania z zakresu przemysłu i lakiernictwa samochodowego. NOVOL również przyłączył się do wspracia firmy Aksam.

Międzyleska lodziarnia także wspiera firmę Aksam. W krótkiej rolce na Facebooku prezentuje wyjątkowy smak lodów, stworzony z wykorzystaniem właśnie paluszków Beskidzkich. W sam raz na lato.

Bartek Kotowicz przekonuje, że Aksam to marka, która zasługuje na uznanie. W poście na LinkedInie przybliża sposób postępowania firmy bezpośrednio po pożarze. Jest też oczywiście zachęta to wsparcia firmy Aksam.

Beskidzkie dziękują

Przedstawiciele firmy Aksam zareagowali na falę wsparcia będącą efektem akcji internetowej. W mediach społecznościowych Beskidzkich 22 lipca pojawił się post, którego autorzy wyrażają wdzięczność wszystkim zaangażowanym. Publikacja zebrała już kilkanaście tysięcy reakcji i wiele komentarzy, w których kolejni internauci przyłączają się do wspierania poszkodowanej w pożarze firmy.

Zdjęcie główne: Facebook

PS „Powiedz mi jak?”: DOBRY, Piotr Fronczewski, Podsiadło, Makłowicz i Fundacja Unaweza tworzą manifest skierowany do młodych

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu, premierę miał muzyczny utwór-manifest pt. „Powiedz mi jak?”. Piosenkę stworzył DOBRY oraz producent muzyczny Kuba Galiński. Do współpracy zaproszono Piotra Fronczewskiego. Partnerem utworu jest Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”.