Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Toyota jest głównym sponsorem Igrzysk Olimpijskich, ale rezygnuje z emisji reklam nawiązujących do wydarzenia

Toyota jest głównym sponsorem Igrzysk Olimpijskich, ale rezygnuje z emisji reklam nawiązujących do wydarzenia
Japońska marka motoryzacyjna jest jednym z głównych sponsorów olimpiady w Tokio, a mimo to postanowiła nie emitować reklam podczas tego wielkiego sportowego wydarzenia. Przyczyną jest sprzeciw Japończyków i obawa związania ze zniszczeniem wizerunku marki.
O autorze
1 min czytania 2021-07-21

Toyota nie będzie emitować reklam nawiązujących do Igrzysk Olimpijskich w Tokio. W ceremonii otwarcia nie weźmie też udział prezes korporacji Akio Toyoda. Ma to związek z decyzją, że Olimpiada ma odbyć się bez udziału kibiców. Toyota odwoła też wszystkie imprezy promujące jego pojazdy i technologie.

Niedawno pisaliśmy o tym, że duże imprezy sportowe są znakomitą okazją do reklamowania swoich produktów i usług – szczególnie w przypadku dużych firm, które mogą sobie pozwolić na bycie sponsorem całego wydarzenia. Tak było do tej pory, gdyż pandemia nieco odmieniła rynek reklam związany z mistrzostwami i olimpiadami – podczas Euro 2020 pojawiło się znacznie mniej kreacji reklamowych i kampanii sportowych.

Kolejnym potwierdzeniem tego, że pandemia i obostrzenia sanitarne mocno wpływają na świat reklamy, jest decyzja prezesa marki Toyota, która jest jednym z głównych sponsorów tegorocznych Igrzysk Olimpijskich. Akio Toyoda zdecydował się zrezygnować z uczestnictwa w ceremonii otwarcia, która odbywa się w Tokio, a nawet… wycofał reklamy nawiązujące do tej wielkiej i słynnej imprezy sportowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jaki jest powód tej kontrowersyjnej decyzji? Zdaniem japońskich dziennikarzy, marka nie chce doprowadzić do pogłębieniu kryzysu wizerunkowego marki, a to mogłoby się stać, gdyby Toyota aktywnie promowała wydarzenie. Trzeba wiedzieć, jakie nastroje panują aktualnie wśród japońskich kibiców – Olimpiada w Tokio odbywa się mimo sprzeciwu obywateli, a ci obawiają się, że pandemia COVID-19 wymknie się spod kontroli w czasie tak dużej imprezy.

W Tokio obowiązuje czwarty stan wyjątkowy w związku z pandemią COVID-19, ale państwo stara się stworzyć jak najbezpieczniejsze warunki dla sportowców (m.in. są transportowani ze stadionów i hal prosto do hoteli). Udział publiczności w tegorocznych Igrzyskach jest całkowicie zakazany. Kibice będą mogli śledzić zmagania sportowców jedynie podczas transmisji telewizyjnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czy faktycznie było tak słabo z tymi kampaniami podczas Euro 2020? Dlaczego polskie marki tak nieśmiało podchodziły do tego tematu? Jakie cechy musi mieć reklama związana z takim wydarzeniem jak Mistrzostwa Europy? Swoją opinią na temat kampanii wokół Euro 2020 podzieli się z nami eksperci.

PS 2

Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich w Tokio położyli duży nacisk na ekologię – sportowcy będą spali na tekturowych łóżkach, które po zakończeniu wydarzenia zostaną poddane recyklingowi. Natomiast medale, które zostaną wręczone zwycięzcom, zostały wykonane z recyklingowanych elektrośmieci. 

PS 3

Airbnb wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kibiców i daje im możliwość nawiązania kontaktu ze sportowcami za pośrednictwem swojego nowego programu.