Toyota pod lupą norweskiego UOKiK’a – chodzi o kampanie reklamujące hybrydy marki

Toyota pod lupą norweskiego UOKiK’a – chodzi o kampanie reklamujące hybrydy marki
Kampanie reklamowe Toyoty z 2018 roku zostały wzięte pod lupę przez norweski odpowiednik naszego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Koncern bowiem promował swoje hybrydy hasłami, które raczej dotyczą elektryków.
O autorze
1 min czytania 2020-01-29

Mowa tu dokładnie o kampaniach reklamujących hybrydy typu HEV marki Lexus, która należy do japońskiego koncernu Toyota. W kreacjach używano bowiem zwrotów „self-charging” czy „infinite range”, co oznacza odpowiednio – samodzielne ładowanie oraz nieograniczony zasięg. 

Zdaniem norweskiego UOKiK’a takie stwierdzenia mogły wprowadzać konsumentów w błąd, bowiem sugerowały, że auto głównie opiera się na silniku elektrycznym, którego proces ładowania jest bardzo prosty. Natomiast prawda jest taka, że we wspomnianych hybrydach Lexusa to silnik spalinowy jest głównym napędem, który trzeba tankować co jakiś czas na stacjach benzynowych. 

Wątpliwe reklamy zostały już zablokowane w Norwegii. Tamtejszy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi także postępowanie w tej sprawie. 

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W połowie stycznia br. UOKiK nałożył na firmę Volkswagen Group Polska rekordową karę w wysokości 120 mln złotych. Chodzi o aferę dieselgate, czyli o wprowadzenie konsumentów w błąd co do poziomu emisji spalin emitowanych przez samochody.

Słuchaj podcastu NowyMarketing