Filarem przygotowanej z wyprzedzeniem kampanii są hashtagi #HotelowePokusy oraz #GuiltyPleasure. Twórcy konceptu postanowili wziąć na warsztat “„małe grzeszki”, które towarzyszą turystom podczas pobytu w hotelu, i właśnie przez ich pryzmat promować obiekty noclegowe.
Zobacz również
– Tematyka Guilty Pleasures to prawdziwa kopalnia insightów. W naszej kampanii postanowiliśmy odwołać się do małych, hotelowych przyjemności, które sprawiają Gościom największą radość i przywołują na myśl najlepsze wspomnienia z hoteli. To nie tylko relaks w SPA czy szaleństwo w aquaparku, ale również przytulne i miękkie szlafroki, spanie do południa, czy śniadania z dostawą do łóżka. Tworząc założenia kampanii, chcieliśmy puścić do naszych odbiorców przysłowiowe oko i przypomnieć im pokusy, za którymi stęsknili się przez długie miesiące lockdownu – mówi Krzysztof Dębski, marketing director w Travelist.
Kampania prowadzona jest w kanałach własnych marki i obejmuje media społecznościowe, newsletter oraz działania content marketingowe w formie magazynu inspiracyjnego. Jej ważnym elementem jest również współpraca z influencerami – internetowi twórcy, którzy otrzymali zaproszenie do polskich hoteli, przybliżą fanom ideę kampanii i opowiedzą o własnych – zabawnych i nieco wstydliwych – hotelowych pokusach.
Travelist w interesujący sposób wykorzystał również potencjał portalu rezerwacyjnego do promowania hoteli. Dzięki różnorodnym filtrom wprowadzonym na stronie internetowej, użytkownicy mogą od teraz wybrać obiekty oferujące konkretne #GuiltyPleasures – w tym m.in. pillow menu (personalizowane pakiety zapewniające komfortowy sen), łazienki z wanną (romantyczne kąpiele przy świecach i szampanie) czy dedykowany room service (wyjątkowe śniadania podane bezpośrednio do łóżka).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Uzupełnieniem naszych działań w przestrzeni digitalowej jest współpraca z mediami w kategorii lifestyle. Jako marka turystyczna tworzymy treści o bardzo wysokiej jakości – m.in. rekomendacje, rankingi, czy wywiady z lokalnymi mieszkańcami. To ogromna dawka wiedzy i inspiracji, którą chcemy podzielić się z czytelnikami magazynów i serwisów internetowych – dodaje Oliwia Kiermasz, head of brand & communications, Travelist.
Przedstawiciele portalu – wykorzystując swoje możliwości – chcą także pomóc branży hotelarskiej jak najszybciej stanąć na nogi. W tym celu postanowili realizować część działań we współpracy z obiektami noclegowymi. Ich właściciele i managerowie otrzymali od Travelist pakiet bezpłatnych materiałów przeznaczonych do wykorzystania we własnych mediach społecznościowych. Marka oddaje również do dyspozycji hotelarzy blisko 100 ekspertów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i na bieżąco odpowiadają na wszystkie pytania.
– Jako konsumenci długo czekaliśmy na otwarcie hoteli. Ostatnie miesiące mocno dały nam się we znaki, dlatego teraz wszyscy jesteśmy spragnieni choćby kilku dni odpoczynku. Nasza kampania jest odpowiedzią na oczekiwania rynku i potrzeby turystów oraz obiektów noclegowych. Mocno wierzymy w jej sukces – dodają przedstawiciele Travelist.