TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Trendbook Grupy Roboczej PR IAB Polska: „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations”

Trendbook Grupy Roboczej PR IAB Polska: „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations”
Ponad połowa specjalistów ds. komunikacji uważa, że organizacje, dla których pracują, są w bieżącym roku zagrożone kryzysem – wynika z Raportu Kryzysometr 2024, Alert Media Communications. Głównym źródłem problemów w nadchodzących miesiącach mają być te występujące online. Jak przeciwdziałać sytuacjom kryzysowym i jak na nie reagować?
O autorze
2 min czytania 2024-04-18

Trendbook „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations” to kompendium wiedzy na temat tworzenia i wdrażania strategii komunikacji kryzysowej online, opracowane przez Grupę Roboczą Public Relations IAB Polska.

– Dlaczego zdecydowaliśmy się przygotować opracowanie o kryzysach online? Zagrożenie w tym obszarze stale rośnie, a ochrona przed nim stała się jednym z zagadnień kluczowych w naszej branży. O ile jeszcze rok temu specjaliści ds. komunikacji najbardziej obawiali się problemów związanych z sytuacją gospodarczą i polityczną, o tyle aktualnie na pierwszym miejscu wskazują właśnie kryzysy w Internecie (44% i wzrost 12 pp. roku do roku)1 – komentuje Joanna Berlińska, Szefowa Grupy Roboczej Public Relations przy IAB Polska, head of PR & communications, founder agencji digital PR Lightscape.

– Branża jest świadoma nie tylko zagrożeń, ale także wynikającej z nich konieczności prowadzenia monitorowania otoczenia czy tworzenia odpowiednich procedur zabezpieczających marki i ich wizerunek. Aż 7 na 10 ankietowanych przyznało, że udało im się uniknąć kryzysów właśnie dzięki dobremu przygotowaniu i profesjonalnemu działaniu w obliczu problemów – dodaje Berlińska.

Z takim spojrzeniem zgadza się Daniel Czok, Dyrektor Marketingu w LG Electronics Polska i przewodniczący jury konkursu IAB MIXX Awards, który udzielił obszernego wywiadu na potrzeby trendbooka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co jeszcze w Trendbooku?

Ponadto w publikacji nie zabraknie też odpowiedzi na pytania: jak z kryzysami radzą sobie globalne brandy, czy da się zapobiegać kryzysom wizerunkowym w wyszukiwarce i tym spowodowanym przez AI. A temat PR-u kryzysowego został podjęty z perspektywy ekspertów z zakresu zarówno public relations, SEM jak i social media. Na przykład Ewa Ziętek – Maciejczyk, Dyrektor ds. Projektów i Komunikacji w IAB Polska, opisała kryzysy globalnych marek takich jak: Balenciaga, Silicon Valley Bank (SVB) czy Lufthansa.

Z kolei Adam Kaliszewski, Szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, director, head of digital practice w Solski Communications przybliżył temat dezinformacji i intencjonalnego rozprzestrzeniania fake newsów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Roksana Frankowska, SEO lead w KERRIS podpowiedziała, jak połączyć lekkie pióro ze sztywnymi zasadami SEO i jak działać, gdy w wyszukiwarce wybuchnie kryzys, zaś Daniel Jędrysik, Marketing Manager w agencji KS doradził, co należy zrobić, gdy Google przestaje lubić naszą stronę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na zakończenie Anna Miotk, Dyrektor ds. Komunikacji w Polskie Badania Internetu wyjaśniła zjawisko szumu medialnego, który może być szczególnie groźny w sytuacjach kryzysowych, a także podała kilka istotnych wskazówek, jak nim umiejętnie zarządzać. Więcej praktycznych wskazówek dotyczących PR kryzysowego, a także wywiad z Danielem Czokiem, znajdziecie w najnowszej publikacji Grupy Roboczej PR IAB Polska.

Zdjęcia: „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations”

Źródło:
1 Raport Kryzysometr 2024, Alert Media Communications