TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Trendy e-commerce w sektorze B2B

Przez ostatnie 12 miesięcy oczekiwania klientów sektora B2B zmieniły się ze względu na ich doświadczenia w sektorze B2C (offline i online). Rok 2013 ma przynieść kolejny dwucyfrowy wzrost wartości polskiego rynku e-commerce .
O autorze
1 min czytania 2013-02-07

Duża część przedsiębiorców potrafi już w profesjonalny sposób zainteresować internautów swoją ofertą. Korzystając z narzędzi e-marketingowych typu kampanie AdWords, pozycjonowanie czy e-mail marketing, przyciągają potencjalnych klientów. Ponoszą przy tym niemałe wydatki, jednak bardzo często zapominają o innych etapach procesu zakupowego i rzadko kiedy monitorują to, co dzieje się na stronach e-sklepu.  

– Użytkownicy często zniechęcają się, kiedy nie mogą odnaleźć poszukiwanego produktu. Często przyczyną wcale nie jest brak towaru, ale brak obsługi klienta, jak chociażby takiego, który popełnia błędy, wpisując zapytanie w okno wyszukiwania na stronie sklepu. Szybko poszuka w innym i dokona zakupu tam, gdzie towar z łatwością znajdzie – mówi Justyna Skorupska, Dyrektor Zarządzający FACT-Finder Partner Polska i Członek Komitetu Założycielskiego e-Commerce Polska.

Osoby odwiedzające e-sklep zachowują się w inny od siebie sposób. Potencjalni klienci oczekują różnych odmian tej samej informacji, poszukują też inspiracji zakupowej. W każdym przypadku znajmość potrzeb e-konsumenta (tzw. customer expierience) ma bezpośredni wpływ na poziom wsparcia jaki e-konsument otrzymuje. Ważnym aspektem jest więc zdolność do szybkiego filtrowania informacji, uzyskiwania właściwych podpowiedzi i trafionych wyników w listach wyszukiwania .

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jednym z niezbędnych narzędzi w nowoczesnym e-sklepie jest inteligenta funkcjonalność wyszukiwania z tolerancją błędów (tzw. error tolerance). Sprzedawać efektywnie – znaczy odpowiadać na potrzeby użytkowników i rozumieć ich zachowania w sieci. Wysoka jakość obsługi klienta, komfort zakupów – są to kluczowe czynniki mające wpływ na  zwiększenie przychodów w e-sklepie – dodaje Justyna Skorupska.

Pojawienie się potencjalnego klienta w sklepie online to dopiero początek jego ścieżki zakupowej. Odpowiedni silnik wyszukiwania i nawigacji ułatwia klientom zakupy, a dzięki optymalizacji, pomaga sklepowi online zwiększyć sprzedaż. Optymalizacja ścieżki zakupowej e-klienta oraz uruchomieniu dodatkowych funkcjonalności, pozwala zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 25%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zachowania i doświadczenia z życia prywatnego przenoszone są na oczekiwania wobec dostawców biznesowych w sektorze B2B.  Sektor B2C jest innowacyjny, dba o funkcjonalność i użyteczność platform sprzedażowych. Bazując na doświadczeniach indywidualnych pracownicy oczekują podobnej jakości obsługi ich jako e-klienta w świecie B2B.