Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2020 dla marki Isover opowiada Benedykt Korduła, dyrektor marketingu Isover.
Największy sukces dla marki Isover w 2020 roku
Jesteśmy dumni z naszych działań skierowanych do architektów. Strefa Projektanta i biblioteki rozwiązań BIM uzyskały cenioną w branży budowlanej nagrodę TopBuilder 2020. Generalnie, pomimo pandemii bardzo dobrze radzimy sobie czysto biznesowo, co przede wszystkim jest zasługą całego naszego zespołu pracowników i klientów, którzy świetnie odnaleźli się w tych trudnych warunkach i jak zawsze ciężko pracowali.
Kontynuowaliśmy szerokozasięgową kampanię społeczną „Lepiej Bez Smogu” z nowym, rozbudowanym składem ambasadorów. Do Kamila Stocha, Anki Dziedzic i Antonio Lindbacka, dołączyła Beata Sadowska – znana i szanowana eko-dziennikarka. Poprowadziła w świetnym stylu serię wywiadów z ekspertami. Rozmowy dotyczyły termomodernizacji i Programu „Czyste Powietrze”. Całość pod hasłem „Studio Lepiej Bez Smogu” można obejrzeć na naszym kanale YouTube Isover.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jesteśmy dumni z nominacji dla tej kampanii w konkursie „Złote Spinacze” i bardzo liczymy na wygraną w naszej kategorii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Isover w 2020 roku
Bez zaskoczenia. Pandemia i jej wpływ na decyzje rynkowe oraz budżet. Byliśmy zmuszeni zrewidować nasze plany, ograniczyć wydatki i zrezygnować z wielu projektów – zwłaszcza eventów i szkoleń w naszym Centrum Szkoleniowym.
Sporo energii poświęciliśmy na utrzymanie siły i motywacji całego zespołu rynkowego, a także relacji z klientami. Od początku był to dla nas priorytet.
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
W moim tegorocznym top 3 są działania medialne promujące Warunki Techniczne wchodzące w życie od 31 grudnia. To ogromnie istotny temat dla całej branży. Chcemy podnieść standardy budownictwa tak, aby zwłaszcza nowe domy były energooszczędne, komfortowe i miały korzystny wpływ na środowisko. Dzięki współpracy z ogólnopolskimi tytułami udało się dołożyć solidną cegiełkę w społecznej dyskusji na temat budownictwa mieszkaniowego w Polsce.
Kolejnym wątkiem na którym skupiliśmy się w tym roku jest nowy cykl wideo na naszym kanale YouTube Isover.pl. Seria filmów „Szlakiem Mistrzów Izolacji” powstał we współpracy z firmami wykonawczymi z całej Polski. Bohaterowie w każdym odcinku opowiadają o innym aspekcie swojej pracy, ale także pasji, rodzinie, doświadczeniach i branży budowlanej. W tym projekcie całkowicie skupiamy się na ludziach wnoszących wiele wartości, a nasz kanał staje się miejscem, gdzie inwestorzy mogą poznać solidnych fachowców z pasją.
Od dwóch lat naszym kluczowym projektem jest wspomniana wcześniej kampania „Lepiej Bez Smogu” w której uznani sportowcy, ambasadorzy akcji – Kamil Stoch, Anka Dziedzic oraz Antonio Lindback – zachęcali w viralowych filmach do wspólnej walki o czyste powietrze. Materiały ilustrowały niestandardowe akcje z wykorzystaniem clean ads, czyli napisów graffiti wykonanych wodą pod ciśnieniem na brudnych murach. Hasła „Lepiej bez Smogu” uświadamiały przechodniom w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Katowicach jak zanieczyszczone jest otaczające ich powietrze. Akcję uzupełniała platforma edukacyjna www.lepiejbezsmogu.pl, raport „Polska Ocieplona” oraz wiele innych przydatnych narzędzi, jak np. kalkulatory spalania czy e-book „Termoizolacja – zysk dla Ciebie i środowiska”. Dodatkowo w tym roku postawiliśmy na edukacje w cyklu wideo Studio Lepiej Bez Smogu prowadzonym przez Beatę Sadowską.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Olimpiada dla uczniów szkół budowalnych „Buduj z Pasją”. Po raz pierwszy braliśmy udział w tym projekcie i już tam zostaniemy. Kształcenie zawodowe w Polsce z roku na rok ma się coraz lepiej. W ten właśnie sposób możemy pomagać w rozwijaniu jego praktycznych aspektów.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Szeroko rozumiany digital: nasze strony www, towarzyszące im kampanie, a także działania na Facebooku, Instagramie i YouTubie. Nie bez znaczenia są również działania media relations, które zapewniają nam stałą obecność w najważniejszych mediach branżowych.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Różnorodność naszych interesariuszy sprawia, że musimy równolegle rozwijać się w różnych kierunkach. Jednym z nich są narzędzia do zarządzania sprzedażą i produktami, które będą wspierać sprzedaż online i offline. Innym kierunkiem są specjalistyczne narzędzia dedykowany architektom, wspomniane biblioteki BIM. W obszarze komunikacji w dalszym ciągu będziemy stawiać na media społecznościowe oraz wideo content marketing.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Branża budowlana jest dosyć konserwatywna. Na jej tle nasza marka wyróżnia się niesztampowymi działaniami. Trochę przekornie, z lekkim dystansem podążamy za trendami.
Z pewnością najważniejszym trendem, który zmienia rynek w wielu obszarach, jest kreowanie customer experience (CX) i postępująca cyfryzacja. Nie możemy pomijać działań omnikanałowych.
Poza tym storytelling i autentyczność marek. Od lat zajmują silną pozycję w komunikacji marketingowej i są bazą dla wszystkich działań, bez względu na rodzaj kanału. W naszym przypadku realizujemy je poprzez zaangażowanie naszych pracowników w promocje firmy.
Buy local – lokalność i zwrot ku produktom krajowym. Pandemia jeszcze bardziej spotęgowała ten trend. Jest on widoczny w branży budowlanej, ale także w segmencie fashion. Dla nas to bardzo korzystne, bo produkujemy w Polsce i jesteśmy dumni z bycia wieloletnim laureatem godła „Teraz Polska”.
Marketing ma ogromny wpływ kształtowanie rynku, zaspokajanie potrzeb klientów, ale też na pozycję rynkową firm i ich rentowność. Nie wszyscy to doceniają. Wierzę, że to się zmieni. W każdym kryzysie silne marki radzą sobie najlepiej.
Budżet na działania digitalowe
Nadal za mały budżet przeznaczamy na działania digitalowe, ale powoli się to zmienia. Ewoluuje od kilku lat. Rośnie udział narzędzi digitalowych, ale też trade marketingu, który ma swoje zadania do spełniania zwłaszcza w czasach dekoniunktury.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej
Myślę, że pod względem kreatywności i stosowanych środków komunikacji nie mamy się czego wstydzić na tle innych krajów. Ten rok z pewnością dał szansę zaistnieć markom, które elastycznie podeszły do nowej sytuacji i wykorzystały nowe narzędzia, ale także środki wyrazu. Jednocześnie nie bały się odnieść do zaistniałej sytuacji, okazać pewnego stopnia wrażliwości.
3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok
Ustabilizowanie nowej organizacji. Łączymy zespoły rynkowe marek ISOVER, Rigips i Weber. To spore wyzwanie, ale też ogromny potencjał, jakiego nie ma żadna firma w naszej branży.
W związku z tą zmianą priorytetem na pewno jest utrzymanie lojalności i zaangażowania naszych klientów. Przed nami start nowych struktur, który będziemy wspierać solidną komunikacją z klientami, aby pomóc im zrozumieć i utożsamić się z naszymi celami.
W dalszym ciągu realizujemy cel nadrzędny Grupy Saint-Gobain – „Making the world a better home”. Co za tym idzie, wykorzystujemy dostępne nam narzędzia, aby przyczyniać się do wieloaspektowej poprawy jakości życia w budynkach i poza nimi, ze skupieniem na eliminacji zanieczyszczeń i popularyzacji gospodarki obiegu zamkniętego. Słowem, w 2021 roku nadal będziemy wywierać pozytywny wpływ na decyzje inwestycyjne naszych klientów poprzez działania edukacyjne i społeczne.