Gdy w zeszłym roku świat zmagał się z pierwszymi falami pandemii, organizatory festiwalu Golden Drum ze słoweńskiej Izby Reklamy pracowali nad odświeżeniem formuły konkursu, któremu ma przyświecać idea zrównoważonej przyszłości. Jednym z kluczowych aspektów były trofea – najbardziej widoczne i namacalne symbole wydarzenia.
– Tworząc nowe trofea wyszliśmy z założenia, że chcemy wykorzystać naturalne materiały oraz te pochodzące z recyklingu. Nowy wygląd statuetek Golden Drum odzwierciedla świeży kierunek festiwalu, a jednocześnie podkreśla dobrze znane logo. W tym roku zmieniliśmy strukturę konkursu, a trofeum to doskonały sposób na rozpoczęcie nowej ery – każdy, kto popatrzy na tegoroczne statuetki może dostrzec nowe DNA festiwalu – mówi Mojca Briščik, executive director Słoweńskiej Izby Reklamy i prezes festiwalu Golden Drum.
Zobacz również
Trofea przedstawiają logo festiwalu zaprojektowane w 2018 roku przez słoweńską agencję LunaTBWA. Wykonane są z naturalnych elementów oraz tych pochodzących z recyklingu – przede wszystkim z drewna, ponieważ ponad sześćdziesiąt procent Słowenii pokrywają lasy. Drewno stanowi podstawę i trzon nagród i nawiązuje do otoczenia kraju, w którym festiwal ma swoje korzenie. Pozostałe elementy zostały wydrukowane przez drukarki 3D z plastiku z recyklingu, który pochodził z wyrzuconych opakowań z gospodarstw domowych. Dodatkowego blasku dodaje aluminium, również pochodzące z recyklingu, które pojawia się na zaokrągleniach figurki łącząc wszystkie elementy w organiczną całość: idealną w swojej niedoskonałości.
– Uwzględnienie koncepcji zrównoważonego rozwoju w rdzeniu festiwalu było kluczowe, ponieważ to właśnie my, jako widoczni przedstawiciele świata reklamy, jesteśmy w stanie naświetlić problemy naszej planety, jednocześnie celebrując mnogość jej wyrazów. Co więcej, jestem przekonana, że naszą misją jest czynny udział w działaniach promujących zrównoważony rozwój. Przeprojektując swoje trofea, Golden Drum Festival składa hołd nie tylko doskonałości twórczej, ale także naszemu światu, w którym wszyscy współistniejemy – komentuje Polona Simšič, CEO festiwalu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Statuetki są produkowane przez firmę Epigram, która, wykorzystując druk JUMBO 3D, dostarczyła doskonałe małe arcydzieła. Epigram to wiodąca w regionie firma zajmująca się komunikacją wizualną, specjalizująca się w druku wielkoformatowym i we wspomnianym druku 3D JUMBO.
Festiwal Golden Drum z założenia wspiera zrównoważone trendy i agituje za redukcją globalnego śladu węglowego. Ich nowe trofea są lżejsze, co znacznie wpływa na cały łańcuch dostaw. Zespół Golden Drum wierzy, że każda zmiana, bez względu jak mała może się wydawać na pierwszy rzut oka, potrafi inspirować i promować bardziej odpowiedzialny sposób myślenia na temat planety. Tym samym festiwal podkreśla swoją wolę stania za sprawami planety, od której wszyscy jesteśmy zależni. Zmiana statuetek jest pierwszym krokiem w dążeniu do krytycznego celu ludzkości, jakim są wyzwania środowiskowe.
Kluczowe daty:
- 13 października 2021 r. – ogłoszenie listy finalistów,
- 15 października 2021 r., godz. 19:00 CET – ogłoszenie zwycięzców (podczas Grand Award Ceremony, dostępnej online za darmo; wydarzenie powstanie we współpracy z Mastercard).
Aby zdobyć bezpłatne cyfrowe bilety i oglądać festiwal Golden Drum Live – kliknij tutaj. Cały program wydarzenia dostępny jest tutaj.