Nowy radler to idealna kompozycja wyrazistych, owocowych smaków i piwnej goryczki okocimskiego lagera uwarzonego z trzech składników – wody, słodu i chmielu. Przyjemną słodycz truskawki równoważy delikatny i rześki kwiat lipy. Ten orzeźwiający i lekki radler idealnie sprawdzi się w upalne dni.
– Nasza praca w Browarze Okocim opiera się na pasji do warzenia piwa. Z wielu wspaniałych smaków, które oferuje natura, co roku szukamy tego jednego, który przypadnie do gustu naszym konsumentom – mówi Michał Wąs, piwowar z Browaru Okocim. Receptura nowego radlera była pod tym względem wyzwaniem. Konsumenci, którzy docenili poprzednie warianty naszych radlerów, czekają na coś wyjątkowego. Wierzymy, że Radler Truskawka z kwiatem lipy spełni ich oczekiwania.
Zobacz również
Nowy smak dołącza do obecnych już w ofercie Okocimia trzech wariantów – Radler z Limonką, Radler Grejpfrut z limonką oraz Radler Limonka i owoce leśne. Znalazły one duże uznanie wśród konsumentów i ekspertów piwnych, o czym świadczą liczne nagrody.
– Z dumą mogę stwierdzić, że medale konkursu konsumenckiego Chmielaki Krasnostawskie przyznawane naszym radlerom nieprzerwanie od 3 lat wskazują, że należą one jednych z najlepszych w Polsce – podkreśla Aleksandra Niemczyk odpowiedzialna za okocimskie radlery. W swojej kategorii m.in. w Konsumenckim Konkursie Piw „Chmielaki Krasnostawskie” Okocim Radler z Limonką otrzymał złoto w 2015 r. oraz srebro w 2017 r., zaś Okocim Radler Grejpfrut z Limonką zdobył złoty medal w roku 2016.
Premierę Okocim Radler Truskawka z kwiatem lipy wspierać będzie kampania reklamowa, oparta na spotach tv z udziałem piwowarów, opowiadających o swojej pracy i zasadach panujących od ponad 170 lat w Browarze Okocim. Emisja spotów planowana jest w sezonie w głównych kanałach TV. Za ich produkcję odpowiada agencja Upside, media zaplanował dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands), zaś materiały POS oraz projekt opakowań przygotowała agencja EDDA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Radler Truskawka z kwiatem lipy dostępny jest w sklepach od marca br., w butelkach i puszkach o pojemności 0,5 l w rekomendowanej cenie detalicznej 3,09 zł. za butelkę, 3,72 zł. za puszkę i 14,89 zł. za 4-pak. Piwo ma niską zawartość alkoholu 2 proc. Najlepiej smakuje podane schłodzone w szklance lub bezpośrednio z mocno schłodzonej butelki. Jest także ciekawym uzupełnieniem deserów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Piwo stworzone przez przypadek
Nazwa radler wywodzi się z języka niemieckiego i odnosi do napoju niskoalkoholowego, będącego połączeniem jasnego piwa i lemoniady. Jego historia sięga 1922 r., kiedy do położonej w Alpach gospody Kugler-Alm przybyła grupa spragnionych rowerzystów. Trafili oni akurat na moment, gdy w gospodzie kończyło się piwo. Właściciel, Franz Xaver Kugler, postanowił rozcieńczyć resztkę piwa, aby każdy z przybyłych rowerzystów mógł ugasić pragnienie. Nie chcąc jednak dodawać do niego wody, dodał sok z cytryn. Tak sporządzony napój nazwał Radlermass – słowo radler oznacza w dialekcie bawarskim rowerzystę a mass – litr piwa. W ten sposób Franz Xaver Kugler dał początek tak popularnemu obecnie radlerowi.
Trendy konsumenckie
Piwa smakowe, w tym radlery, to warianty chętnie wybierane przez konsumentów. Radlery to najbardziej sezonowy segment piwny, w którym konsumenci oczekują nowych smaków. W 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wzrosła wartościowo o 1,1 proc.i a ich udział w rynku piwa wynosi 7,5 proc. Największe wzrosty w ujęciu wartościowym w ubiegłym roku odnotowano w sprzedaży piw bezalkoholowych – o 22,9 proc. oraz specjalności – o 16,9 proc.