Nowy radler to idealna kompozycja wyrazistych, owocowych smaków i piwnej goryczki okocimskiego lagera uwarzonego z trzech składników – wody, słodu i chmielu. Przyjemną słodycz truskawki równoważy delikatny i rześki kwiat lipy. Ten orzeźwiający i lekki radler idealnie sprawdzi się w upalne dni.
– Nasza praca w Browarze Okocim opiera się na pasji do warzenia piwa. Z wielu wspaniałych smaków, które oferuje natura, co roku szukamy tego jednego, który przypadnie do gustu naszym konsumentom – mówi Michał Wąs, piwowar z Browaru Okocim. Receptura nowego radlera była pod tym względem wyzwaniem. Konsumenci, którzy docenili poprzednie warianty naszych radlerów, czekają na coś wyjątkowego. Wierzymy, że Radler Truskawka z kwiatem lipy spełni ich oczekiwania.
Zobacz również
Nowy smak dołącza do obecnych już w ofercie Okocimia trzech wariantów – Radler z Limonką, Radler Grejpfrut z limonką oraz Radler Limonka i owoce leśne. Znalazły one duże uznanie wśród konsumentów i ekspertów piwnych, o czym świadczą liczne nagrody.
– Z dumą mogę stwierdzić, że medale konkursu konsumenckiego Chmielaki Krasnostawskie przyznawane naszym radlerom nieprzerwanie od 3 lat wskazują, że należą one jednych z najlepszych w Polsce – podkreśla Aleksandra Niemczyk odpowiedzialna za okocimskie radlery. W swojej kategorii m.in. w Konsumenckim Konkursie Piw „Chmielaki Krasnostawskie” Okocim Radler z Limonką otrzymał złoto w 2015 r. oraz srebro w 2017 r., zaś Okocim Radler Grejpfrut z Limonką zdobył złoty medal w roku 2016.
Premierę Okocim Radler Truskawka z kwiatem lipy wspierać będzie kampania reklamowa, oparta na spotach tv z udziałem piwowarów, opowiadających o swojej pracy i zasadach panujących od ponad 170 lat w Browarze Okocim. Emisja spotów planowana jest w sezonie w głównych kanałach TV. Za ich produkcję odpowiada agencja Upside, media zaplanował dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands), zaś materiały POS oraz projekt opakowań przygotowała agencja EDDA.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Radler Truskawka z kwiatem lipy dostępny jest w sklepach od marca br., w butelkach i puszkach o pojemności 0,5 l w rekomendowanej cenie detalicznej 3,09 zł. za butelkę, 3,72 zł. za puszkę i 14,89 zł. za 4-pak. Piwo ma niską zawartość alkoholu 2 proc. Najlepiej smakuje podane schłodzone w szklance lub bezpośrednio z mocno schłodzonej butelki. Jest także ciekawym uzupełnieniem deserów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Piwo stworzone przez przypadek
Nazwa radler wywodzi się z języka niemieckiego i odnosi do napoju niskoalkoholowego, będącego połączeniem jasnego piwa i lemoniady. Jego historia sięga 1922 r., kiedy do położonej w Alpach gospody Kugler-Alm przybyła grupa spragnionych rowerzystów. Trafili oni akurat na moment, gdy w gospodzie kończyło się piwo. Właściciel, Franz Xaver Kugler, postanowił rozcieńczyć resztkę piwa, aby każdy z przybyłych rowerzystów mógł ugasić pragnienie. Nie chcąc jednak dodawać do niego wody, dodał sok z cytryn. Tak sporządzony napój nazwał Radlermass – słowo radler oznacza w dialekcie bawarskim rowerzystę a mass – litr piwa. W ten sposób Franz Xaver Kugler dał początek tak popularnemu obecnie radlerowi.
Trendy konsumenckie
Piwa smakowe, w tym radlery, to warianty chętnie wybierane przez konsumentów. Radlery to najbardziej sezonowy segment piwny, w którym konsumenci oczekują nowych smaków. W 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wzrosła wartościowo o 1,1 proc.i a ich udział w rynku piwa wynosi 7,5 proc. Największe wzrosty w ujęciu wartościowym w ubiegłym roku odnotowano w sprzedaży piw bezalkoholowych – o 22,9 proc. oraz specjalności – o 16,9 proc.