Trwa kampania społeczna „Weź mnie w obroty”

Zabawne spoty, w których Tomek – ich główny bohater, stara się sprostać wyzwaniom butelki zwrotnej pokazują, jak niezastąpionym jest ona opakowaniem. O jej ekologicznych walorach można się też dowiedzieć m.in. z komiksów Marty Zabłockiej i Dennisa Wojdy.
O autorze
2 min czytania 2015-08-03

To istotne, bo w Polsce co drugie piwo nalewane jest do butelki zwrotnej, a jedynie 6% konsumentów zwraca na to uwagę. 

W nowej odsłonie, realizowanej od zeszłego roku przez Carlsberg Polska kampanii społecznej chodzi o to, by zwiększyć świadomość na temat butelek zwrotnych wśród konsumentów piwa. Organizator liczy na to, że przyczyni się ona do zmiany sposobu, w jaki Polacy obchodzą się z tym ekologicznym opakowaniem. Za każdym razem, gdy zamiast znaleźć się w śmietniku butelka zwrotna wraca do sklepu oszczędzamy energię i surowce. Cztery nowe spoty, kreatywne animacje edukacyjne i nowe odcinki komiksów to tylko niektóre aktywności zaplanowane w ramach kampanii. Ma ona potrwać do września 2015 roku. Patronat merytoryczny nad wszystkimi działaniami ponownie objęła Fundacja Nasza Ziemia. 

Aktualnie w naszym kraju krąży blisko 400 milionów butelek zwrotnych, a każde ponowne użycie takiego opakowania pomaga dbać o środowisko poprzez zmniejszenie zużycia  energii i naturalnych surowców. Ponadto, takie proekologiczne podejście pozwala zaoszczędzić pieniądze konsumentów (kaucja). Jedna butelka zwrotna może być użyta minimum 20 razy, dziś to zaledwie 8-12 cykli.

By zachęcić konsumentów do zmiany przyzwyczajeń i oddawania butelki zwrotnej do sklepów powstały 4 filmy promocyjne a w każdym z nich butelka zwrotna okazała się być niezastąpiona. W pierwszym spocie Tomek dowiaduje się, że gdyby zaprzestać używania butelek zwrotnych, to w ciągu roku powstałoby 600 tys. ton szklanych odpadów. By posortować ich taką ilość musiałby samemu przez 2 lata odbierać śmieci od wszystkich mieszkańców Krakowa. Pełen ambicji podejmuje wyzwanie, podobnie jak w przypadku kolejnych spotów, w których próbuje funkcjonować bez prądu i urządzeń elektronicznych przez cały tydzień lub stara się zebrać wartość kaucji za wszystkie butelki w Polsce, czyli około 150 milionów  złotych. w pierwszych 3 spotach jego próby, ku zaskoczeniu widzów, kończą się niepowodzeniem. Dopiero 4 wyzwanie okazało się możliwe do zrealizowania i zakończyło się dla tomka pełnym sukcesem. Przesłanie spotów jest prosty: róbmy to, co w naszej mocy, by dbać o środowisko. To lepsze niż nic nie robienie lub porywanie się „z motyką na słońce”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyzwanie 1

Wyzwanie 2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyzwanie 3

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyzwanie 4

EKOrozrywka z edukacją w tle 

Spoty to nie wszystko. Do tej pory fani społecznej kampanii mogli brać udział w grze polegającej na wirtualnym zbieraniu butelek. Teraz mają szansę  wykazać się kreatywnością w zabawie „Wymyślaj słowa” oraz humorem w tworzeniu  własnych tekstów do komiksów w konkursie „Moja własna historia butelki zwrotnej”

 „Wymyślaj słowa” to zabawa polegająca na tworzeniu haseł promujących zwracanie butelek i podkreślających ich ekologiczność. Zadania będą pojawiać się na profilu kampanii na Facebooku co dwa tygodnie. Z kolei konkurs „Moja własna historia butelki zwrotnej” polega na tworzeniu własnych dialogów do już opublikowanych komiksów, nawiązujących do idei kampanii. Co dwa tygodnie na Facebooku pojawi się jeden odcinek z pustymi miejscami, przeznaczonymi na kreatywny tekst. Dla zwycięzców konkursów przewidziane są atrakcyjne nagrody – kubki i podkładki z wybranymi komiksami Marty Zabłockiej, Dennisa Wojdy, Maćka  Łazowskiego i Bereniki Kołomyckiej. Upominki te będą również przyznawane jako nagroda miesięczna w EKOgrze „Weź mnie w obroty”. 

Więcej informacji o kampanii: www.wezmniewobroty.pl