W Konkursie wyróżniane i promowane są najbardziej odpowiedzialne małe i duże firmy, które wymagają od siebie więcej i są realnie zaangażowane w projekty społeczne – takie, które mogą zaoferować pracownikowi więcej niż tylko gratyfikację finansową za wykonaną pracę.
Od 2018 roku konkurs promuje również Cele Zrównoważonego Rozwoju, nagradzając firmy, które uwzględniają ich realizację w swoich działaniach. Cele Zrównoważonego Rozwoju to siedemnaście wzajemnie przenikających się i uzupełniających postulatów, uzgodnionych przez przedstawicieli państw członkowskich ONZ, biznesu, licznych instytucji i organizacji, przyjętych podczas Zgromadzenia Ogólnego ONZ 25 września 2015 roku.
Zobacz również
Tegoroczna, dwudziesta trzecia edycja w centrum stawia działania na rzecz współpracy i budowania partnerstw, co odzwierciedla hasło Konkursu: „Czas współpracy, czas działania”. Siedemnasty Cel Zrównoważonego Rozwoju, łączący wszystkie pozostałe, nawołuje do budowania partnerstw między rządami, sektorem prywatnym i społeczeństwem obywatelskim, w oparciu o wspólne zasady i wartości, wspólną wizję i wspólne cele, które stawiają człowieka i naszą planetę w centrum działań.
– W tym roku minie już pięć lat od uchwalenia Rezolucji. To najwyższy czas, aby wzywać nie tylko do deklaracji współpracy pomiędzy firmami a organizacjami pozarządowymi, ale także do konkretnego działania włączającego również innych partnerów do wspierania idei zrównoważonego rozwoju. I dotyczy to nas wszystkich. Bez wyjątku! – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Organizatorzy podkreślają, że Cele Zrównoważonego Rozwoju można realizować nie tylko w skali globalnej, ale także lokalnej. Pokazują to przykłady laureatów z ubiegłych lat, którzy m.in. wspierali lokalne organizacje pozarządowe, prowadzili szkolenia z pierwszej pomocy w szkołach, wspierali sportowców z niepełnosprawnościami czy angażowali mieszkańców w działania na rzecz ochrony trzmieli.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W tegorocznej edycji firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wnioski można składać w kategoriach:
- Edukacja,
- Ekologia,
- Rozwój Lokalny,
- Zdrowie,
- Pomoc Społeczna,
- Sport,
- Fundacja Korporacyjna.
Laureatów wybierze Kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.
Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY.
Wnioski konkursowe można składać na stronie dobroczyncaroku.pl/zglos-firme