Świąteczne kampanie Allegro to od lat tradycja w polskiej branży reklamowej. Przyzwyczailiśmy się, że platforma e-commerce co roku sięga po prawdziwe emocje, opowiadając historie o bliskości, rodzinie i drobnych gestach, które mają moc zbliżania ludzi. Nic więc dziwnego, że premiera kolejnego spotu ponownie budzi duże zainteresowanie.
W tegorocznej kampanii Allegro ponownie chwyta za serce, ale równocześnie mocniej akcentuje technologię i wykorzystuje AI.
Serce kampanii: historia taty i córki
W centrum opowieści znalazła się relacja taty i córki – wzruszająca i pełna ciepła historia o potrzebie bliskości. Symbolicznie ilustruje ona główne przesłanie kampanii: „najlepszy świat to ten, który tworzymy razem”. Krótki film pokazuje, że świąteczna magia rodzi się nie z wielkich gestów, lecz z codziennych chwil, wspólnego spędzania czasu i uważności na drugiego człowieka.
W spocie wykorzystano sztuczną inteligencję, która „ożywiła” rysunkowe postacie namalowane przez bohaterkę spotu.
– W naszej tegorocznej kampanii łączymy kreatywność z technologicznym duchem Allegro. Rysunkowe postaci tworzone przez główną bohaterkę ożywiliśmy na ekranie dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Zależało nam jednak, by AI wspierała, a nie zastępowała kreatywność człowieka. Na potrzeby spotu stworzyliśmy więc dziesiątki autorskich szkiców postaci, które reprezentują bogactwo dziecięcej wyobraźni i emocji, i to właśnie one stały się podstawą animacji – mówi Karolina Sytnyk, menedżerka ds. brand marketingu Allegro.
Świąteczna kampania realizowana będzie w telewizji, kanałach digital, mediach społecznościowych oraz na platformach Allegro w Polsce, Czechach i na Słowacji. Działaniom reklamowym towarzyszyć będzie kampania z udziałem polskich gwiazd i influencerów – motywem przewodnim komunikacji jest uważność i wspólne spędzanie czasu, zaś jej twarzami znane duety rodzinne: Natalia Kukulska z córką Anią, Borys Szyc z córką Sonią, Fukaj z tatą Krzysztofem, OKI z mamą Beatą, Zalia z mamą Kasią oraz Oliwia i Jarek Bieniuk.
Koncepcję kreatywną, scenariusz oraz strategię kampanii przygotowała agencja DDB Warszawa.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko