Telewizja Polska ogłosiła zasady sprzedaży obowiązujące dla reklam przy transmisjach UEFA EURO 2020. Mistrzostwa Europy odbędą się pomiędzy 12 czerwca, a 12 lipca 2020 roku i pierwszy raz w historii gospodarzami będzie 12 miast z 11 europejskich państw. Zgodnie z zasadami licencji pierwszeństwo zakupu mają oficjalni sponsorzy tego sportowego wydarzenia. Sprzedaż czasu reklamowego rozpocznie się 10 lutego.
Najważniejszą nowością jest wprowadzenie sprzedaży łączonej meczów. Oferta na zakup czasu reklamowego przy meczu w TVP1 lub TVP2 połączona jest z zakupem równoległego bloku reklamowego w TVP Sport. Cała sprzedaż będzie objęta wyłącznie zakupem cennikowym. Jednocześnie przy meczach Reprezentacji Polski oraz w fazie półfinałowej i w finale obowiązują specjalne zasady rabatowe uzależnione od wydatków w trakcie mistrzostw.
Zobacz również
Wraz z ogłoszeniem zasad opublikowano cennik reklamowy. Najwyżej wycenionymi blokami reklamowymi są przerwy reklamowe w trakcie meczu Polska – Hiszpania. Cena 30 sekundowego spotu po pierwszej połowie lub przed drugą połową w sprzedaży łączonej, tj. TVP1 i TVP Sport wynosi 461 700 zł (cena przed rabatami).
– Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to najważniejsze wydarzenie sportowe bieżącego roku. Fenomen popularności zarówno dyscypliny jak i naszej Reprezentacji przyczynia się do budowania rekordowych oglądalności. Pamiętamy, że w samej telewizji mecz Polska – Portugalia cztery lata temu oglądało 16 mln widzów, co dawało nadającym go stacjom telewizyjnym 86 proc. udziału w widowni. Na Mistrzostwach Świata w Rosji w 2018 roku mecz Polska – Kolumbia przyciągnął przed telewizory 14 mln Polaków, a w internecie zanotowaliśmy niespotykaną do tej pory liczbę widzów. Święto sportowe jest też świętem komercyjnym. Przy okazji UEFA EURO akcje promocyjne szykują nie tylko oficjalni sponsorzy wydarzenia, ale też sponsorzy Reprezentacji i liczne firmy budujące swoją komunikację na wyzwalanych w trakcie meczów emocjach – komentuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.
Jednocześnie w ofercie związanej z wydarzeniem sportowym pojawił się szereg audycji związanych ze sportowym wydarzeniem. Są to m.in. „Droga do EURO 2020”, „Biało-czerwoni na EURO 2020”, „Dzień na EURO 2020” oraz „Kronika Biało-Czerwoni”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
TVP zaproponowało też swoim klientom szeroką ofertę obecności w mediach internetowych. Poza standardową reklamą, emitowaną przy meczach transmitowanych na żywo oraz klasyczną reklamą online znalazły się też akcje angażujące widzów, jak konkursy oraz działania niestandardowe w tym reklama w telewizji hybrydowej (HBB TV), czy sponsoring alternatywnego komentarza do meczów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Już Mistrzostwa Świata w Rosji pokazały jak dużą widownię mają mecze online. Udostępniliśmy naszym widzom darmowy dostęp do transmisji na żywo, z którego chętnie korzystano. Dwa lata temu zanotowaliśmy ponad pół miliona odtworzeń meczów na żywo oraz wielokrotnie więcej odtworzeń skrótów, bramek i podsumowań. W tym roku naszym klientom udostępniamy m.in. możliwość reklamy w telewizji hybrydowej oraz możliwości stworzenia kompleksowej komunikacji z wykorzystaniem reklamy, obecności w dedykowanych programach oraz kampanii angażujących widzów w sieci online – komentuje Ewelina Czuba.