Twitter postanowił zrobić porządek z fake newsami publikowanymi m.in. przez polityków, które niewątpliwie będą się teraz pojawiać w serwisie coraz częściej, z uwagi na zbliżające się w USA wybory prezydenckie. Jak poinformowali przedstawiciele platformy w rozmowie ze stacją NBC News, aktualnie prowadzone są testy funkcji, które mają na celu ograniczenie dezinformacji w serwisie.
W jej ramach materiały zawierające fałszywe informacje będą oznaczane etykietami w jaskrawych kolorach – będą one takiej samej objętości, co sam wpis. Tego typu symbol będzie informować użytkowników o tym, że dany tweet może rozpowszechniać treści, które nie są prawdziwe.
Zobacz również
Co ciekawe, weryfikacją fake newsów będą zajmowały się nie tylko wyspecjalizowane organizacje czy też dziennikarze, ale również sami użytkownicy. Każda osoba będzie otrzymywać punkty, jeżeli zgłoszone przez nich wpisy faktycznie będą zawierały fałszywe informacje. Im więcej tego typu punktów, tym bardziej taka osoba stanie się wiarygodnym źródłem dla portalu.
Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy funkcja miałaby zostać wprowadzona do serwisu na stałe.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli walkę z rozprzestrzenianiem się fałszywych informacji na temat koronawirusa. Z portalu społecznościowego usuwane będą nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
LinkedIn postanowił rozpocząć walkę przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji w internecie – w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku portal podjął działania w sprawie 21,6 mln fałszywych kont.
PS3
W sierpniu 2019 roku dla swoich amerykańskich użytkowników Instagram wprowadził opcję oznaczania treści, które mogą być nieprawdziwe.