Twitter wprowadza pierwszą subskrypcję w wybranych krajach

Twitter wprowadza pierwszą subskrypcję w wybranych krajach
Aby ułatwić korzystanie z aplikacji, Twitter wprowadził możliwość wykupienia miesięcznej subskrypcji Twitter Blue, która zapewnia dostęp do „funkcji premium” dla chętnych użytkowników z kolejnych krajów.
O autorze
1 min czytania 2021-11-16

Twitter już kilka miesięcy temu informował o wprowadzeniu subskrypcji do swoich usług wyłącznie na terenie Kanady i Australii. Firma rozszerzyła płatną opcję również o kolejne lokalizacje – USA oraz Nową Zelandię.

Darmowa wersja portalu społecznościowego będzie działać bez zmian, jednak dzięki wykupieniu subskrypcji za 3 dolary użytkownicy uzyskają dostęp do dodatkowych opcji. Wśród nich znajduje się m.in. cofnięcie tweeta, czyli usunięcie lub modyfikacja wpisu do 30 sekund od kliknięcia „opublikuj”. Użytkownicy mogą także skorzystać z możliwości wyświetlenia podglądu posta i wprowadzenia poprawek przed jego publikacją. Kolejne funkcje to tryb czytnika umożliwiający wygodne czytanie dłuższych artykułów, a także folder zakładek, w którym można uporządkować zapisane treści.

Pozostałe opcje udostępniane po opłaceniu subskrypcji to konfigurowalne ikony aplikacji na ekranie głównym urządzenia i dodatkowe motywy kolorystyczne dla aplikacji.

Twitter Blue jest częścią planu firmy na zdywersyfikowanie przychodów i pozyskiwanie funduszy nie tylko dzięki reklamom. Firma twierdzi, że nowe płatne opcje zostały wprowadzone po przeanalizowaniu wielu opinii i próśb użytkowników platformy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W odróżnieniu od niedawno ogłoszonego planu subskrypcji Telegrama, Twitter Blue nie usuwa wszystkich reklam w swojej aplikacji. Subskrybenci będą mogli czytać artykuły bez treści sponsorowanych jedynie z wybranych serwisów – takich jak Washington Post, USA Today, BuzzFeed, Rolling Stone, Insider, The Atlantic, The Daily Beast czy Hollywood Reporter. Twitter zobowiązał się jednak do przekazania części przychodów z opłat subskrypcyjnych na rzecz największych wydawców w zamian za ukrywanie reklam.

Choć Twitter Blue udostępnia płatne opcje, które w innych serwisach są darmowe, firma twierdzi, że prace nad subskrypcjami w aplikacji będą nadal prowadzone, co może zaowocować ich modyfikacjami. Na razie firma nie udostępniła informacji na temat wprowadzenia subskrypcji w krajach europejskich.

PS
Na Instagramie, który dotąd funkcjonował jako darmowy serwis społecznościowy, również pojawiły się subskrypcje umożliwiające dostęp do dodatkowych treści publikowanych przez wybranych twórców. 

PS 2
Niedawno także Meta wprowadziła zmiany w subskrypcjach, aby umożliwić twórcom na Facebooku monetyzację ich działalności.