Twitter już kilka miesięcy temu informował o wprowadzeniu subskrypcji do swoich usług wyłącznie na terenie Kanady i Australii. Firma rozszerzyła płatną opcję również o kolejne lokalizacje – USA oraz Nową Zelandię.
Darmowa wersja portalu społecznościowego będzie działać bez zmian, jednak dzięki wykupieniu subskrypcji za 3 dolary użytkownicy uzyskają dostęp do dodatkowych opcji. Wśród nich znajduje się m.in. cofnięcie tweeta, czyli usunięcie lub modyfikacja wpisu do 30 sekund od kliknięcia „opublikuj”. Użytkownicy mogą także skorzystać z możliwości wyświetlenia podglądu posta i wprowadzenia poprawek przed jego publikacją. Kolejne funkcje to tryb czytnika umożliwiający wygodne czytanie dłuższych artykułów, a także folder zakładek, w którym można uporządkować zapisane treści.
Zobacz również
Pozostałe opcje udostępniane po opłaceniu subskrypcji to konfigurowalne ikony aplikacji na ekranie głównym urządzenia i dodatkowe motywy kolorystyczne dla aplikacji.
Twitter Blue jest częścią planu firmy na zdywersyfikowanie przychodów i pozyskiwanie funduszy nie tylko dzięki reklamom. Firma twierdzi, że nowe płatne opcje zostały wprowadzone po przeanalizowaniu wielu opinii i próśb użytkowników platformy.
Would love a Twitter undo button for like 30 seconds so I can save my clever tweet without deleting it over an autocorrect fail. — Nick Mattar (@nickomattar) March 6, 2021
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
day 138282 of asking for folders for bookmarks — #OurUniverseRay (@jeonsfling) April 27, 2021
W odróżnieniu od niedawno ogłoszonego planu subskrypcji Telegrama, Twitter Blue nie usuwa wszystkich reklam w swojej aplikacji. Subskrybenci będą mogli czytać artykuły bez treści sponsorowanych jedynie z wybranych serwisów – takich jak Washington Post, USA Today, BuzzFeed, Rolling Stone, Insider, The Atlantic, The Daily Beast czy Hollywood Reporter. Twitter zobowiązał się jednak do przekazania części przychodów z opłat subskrypcyjnych na rzecz największych wydawców w zamian za ukrywanie reklam.
Choć Twitter Blue udostępnia płatne opcje, które w innych serwisach są darmowe, firma twierdzi, że prace nad subskrypcjami w aplikacji będą nadal prowadzone, co może zaowocować ich modyfikacjami. Na razie firma nie udostępniła informacji na temat wprowadzenia subskrypcji w krajach europejskich.
PS
Na Instagramie, który dotąd funkcjonował jako darmowy serwis społecznościowy, również pojawiły się subskrypcje umożliwiające dostęp do dodatkowych treści publikowanych przez wybranych twórców.
PS 2
Niedawno także Meta wprowadziła zmiany w subskrypcjach, aby umożliwić twórcom na Facebooku monetyzację ich działalności.