Adopcja to nie tylko gest serca, ale też odpowiedzialna decyzja, która zmienia dwa życia – pupila i opiekuna. W Polsce, według badania „The State of Pet Homelessness Project” realizowanego na zlecenie Mars Petcare, bez domu wciąż pozostaje niemal 950 tysięcy psów i kotów. Skala problemu wymaga działań systemowych, ale także skutecznej komunikacji, która potrafi przekonać ludzi do otwarcia drzwi i serc.
Firma Mars Polska wraz z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce w dniach 3-5 października br. organizuje więc Weekend Adopcji, Szczytne cele są dwa:
Zobacz również
- pomoc w znalezieniu domów potrzebującym czworonogom
- i nagłaśnianie plusów płynących z adopcji zwierząt.
– Adopcja to wspaniała decyzja, która może zmienić dwa życia – zwierzęcia i człowieka – ale musi być podejmowana odpowiedzialnie. To zobowiązanie na całe życie pupila, które wymaga czasu, troski i gotowości do codziennej opieki. Weekend Adopcji jest więc najlepszą okazją, by – jeśli decyzja została dobrze przemyślana – przyjąć do naszego domu psa lub kota i zyskać przyjaciela na lata czerpiąc pozytywy z relacji z czworonogiem – mówi Marzena Ignaczak, dyrektorka ds. kontaktów zewnętrznych w Mars Polska.
Weekend Adopcji towarzyszy Światowemu Dniu Zwierząt. Osoby, które w tym czasie przyjmą do domu psa lub kota z wybranych schronisk TOZ, otrzymają wsparcie: zapas karmy od Mars oraz voucher na konsultacje z behawiorystą, ułatwiające pierwsze tygodnie adaptacji.
– Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce każdego dnia działa na rzecz bezdomnych zwierząt, zapewniając im opiekę, leczenie i szansę na nowe życie w kochającym domu. Naszym zadaniem jest nie tylko ratowanie psów i kotów, ale także prowadzenie przyszłych opiekunów przez proces adopcyjny. To wymaga czasu i przygotowania, ale dzięki temu decyzja o staniu się opiekunem czworonoga jest świadoma i odpowiedzialna. Tylko w ten sposób możemy zapewnić, że adopcja naprawdę będzie szczęśliwym początkiem dla obu stron – zwierzęcia i człowieka. Dzięki współpracy z Mars Polska nowi opiekunowie otrzymają też dodatkowe wsparcie – jedzenie dla nowo adoptowanego psa lub kota oraz możliwość konsultacji z behawiorystą, co pomoże im pewniej przejść przez pierwsze tygodnie i skupić się na tworzeniu trwałej więzi z adoptowanym zwierzęciem – mówi Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Zarządu Głównego TOZ.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Akcja jest częścią globalnej inicjatywy #TwoLivesChanged, obchodzonej w ponad 20 krajach w ramach Mars Global Adoption Weekend. Jej celem jest nie tylko zwiększenie liczby adopcji, ale także uświadamianie, że więź ze zwierzęciem ma ogromny wpływ na życie człowieka. Jak podkreślają eksperci z Instytutu Nauki o Zwierzętach Waltham, opieka nad pupilem obniża poziom stresu, zwiększa wydzielanie „hormonu szczęścia” i sprzyja budowaniu zdrowych nawyków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing



Ten storytelling wokół adopcji wpisuje się w szerszy trend w komunikacji marek, które coraz częściej stawiają na autentyczność i realne działanie, zamiast pustych CSR-owych deklaracji. O wadze adopcji zwierząt od lat mówią już kampanie, takie jak „Sugar Doggies” czy akcja „Niewidzialne psy” warszawskiego schroniska Na Paluchu. Wszystkie one udowadniają, że odpowiednio zaprojektowana narracja potrafi zmienić los zwierząt, które zbyt długo pozostają niezauważone.
Weekend Adopcji Mars i TOZ to kolejny krok w stronę edukacji i odpowiedzialnej adopcji. To również przypomnienie, że komunikacja marketingowa może być narzędziem realnej zmiany społecznej – w tym przypadku dla milionów psów i kotów, które wciąż czekają na swój dom.
Zdjęcia: mat. pras., Depositphotos