Mate 40 Pro jest najbardziej ekologicznie opakowanym smartfonem marki – jako potwierdzenie zaangażowania Huawei w ochronę środowiska na świecie. Huawei nie tylko ograniczył ilość papieru w pudełku, ale również wprowadził cyfrową kartę gwarancyjną, która zapewnia użytkownikom Huawei Mate 40 Pro łatwy dostęp do dokumentów i gwarancji za pomocą kodu QR znajdującego się na urządzeniu lub na stronie internetowej.
Huawei skrócił także instrukcję z 340 stron do 44 i, pomimo wymogów prawnych zabraniających całkowitego usunięcia papierowej dokumentacji z opakowania, marka pracuje nad nowymi sposobami oszczędzania papieru. W opakowaniach wykorzystany został całkowicie biodegradowalny tusz sojowy – zamiast tuszu wyprodukowanego na bazie ropy naftowej.
Zobacz również
Konsumenci coraz bardziej świadomi
W badaniu Censuswide dla Huawei, co piąty respondent przyznał, że wyrzuca zużytą elektronikę na śmietnik zamiast przekazać ją do recyklingu lub ponownego wykorzystania. 1% badanych ujawniło, że posiada w domu więcej niż 10 starych telefonów, a 1 na 5 konsumentów przyznał, że nie wiedział, że jego stare telefony nadają się do recyklingu.
Z badania wynika również, że ponad połowa (55%) konsumentów stara się dbać o środowisko każdego dnia segregując śmieci, a prawie 25% badanych stwierdziło, że największą barierą dla recyklingu są niejasne zasady stanowiące co można, a czego nie można poddawać ponownemu wykorzystaniu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Huawei dla ochrony środowiska
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od 2013 roku Huawei wykorzystuje biotworzywa, które pomagają zmniejszyć zanieczyszczenia wynikające z produkcji tworzyw sztucznych na bazie ropy naftowej. Ponad 30% wykorzystywanych przez markę tworzyw powstaje z użyciem przyjaznego dla środowiska oleju rycynowego, który umożliwia znaczącą redukcję emisji dwutlenku węgla.
Tylko w zeszłym roku marka poddała recyklingowi 1 468 ton zużytej elektroniki, a w tym roku może osiągnąć pułap nawet 3 000 ton. W 2019 roku Huawei „odzyskał” i ponownie wykorzystał 86% urządzeń oddanych do recyklingu. Marka pracuje również nad rozwojem punktów serwisowych, które pozwolą efektywnie naprawiać urządzenia, a nie je wyrzucać.