Tytka to w poznańskiej gwarze papierowa torba, która w różnych regionach nazywa się zgoła inaczej: tutka, torba, siatka. Jak wyjaśnia popularny językoznawca, to jednak nie nazwa jest najważniejsza.
W ramach akcji Caritas rozdysponuje w całej Polsce ponad 120 000 tytek. Można je wypełnić samodzielnie produktami spożywczymi lub chemicznymi. Będzie można również wesprzeć akcje elektronicznie.
Zobacz również
Kampania rozpoczęła się 30 listopada i potrwa do końca roku. Spoty kampanii emitowane będą na antenie Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.
PS
To nie debiut w kampaniach telewizyjnych profesora Bralczyka. W 2012 roku oku Ministerstwo Środowiska rozpoczęło kampanię „Wyłączamy prąd, włączamy oszczędzanie” na temat oszczędzania energii. Resort wsparły trzy spoty z udziałem profesorów Jerzego Bralczyka i Zbigniewa Lew-Starowicza.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W obronie polskiego języka stają również polscy aktorzy. „Ziomal, ziomuś, ziomeczek, ziomalinio”, czyli o tym, że znajomość polszczyzny sprzyja porozumieniu pomiędzy pokoleniami i przynosi szczęście w życiu zawodowym i osobistym w jednej z odsłon kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych” przekonywali popularni aktorzy Marian Dziędziel i Ewa Szykulska.
Z kolei w kolejnej reklamie kampanii, akcja rozgrywała się wewnątrz telefonu komórkowego, gdzie litery z polskiego alfabetu pozbawiane są charakterystycznych „ogonków”. Spot, w którym zauważamy groteskę, zwraca uwagę na ten wszechobecny problem, jakim jest zaniedbywanie używania znaków diakrytycznych w komunikacji tekstowej.