Uber i Uber Eats liderami w swoich kategoriach
Uber zajął pierwsze miejsce w kategorii „Podróże” (ang. Travel) w zestawieniu firmy Apptopia. Użytkownicy pobrali w 2019 roku Ubera na swoje smartfony aż 142,5 mln razy. Robili to niezależnie od tego, czy korzystali z systemu operacyjnego iOS, czy Android. Natomiast Uber Eats był najchętniej pobieraną aplikacją w ubiegłym roku w kategorii „Jedzenie i Picie” (ang. Food & Drink). Na swoich urządzeniach mobilnych zainstalowało ją 96,8 mln użytkowników na całym świecie. Wyniki te tylko potwierdzają zmieniające się przyzwyczajenia użytkowników i rosnące zapotrzebowanie na usługi dostępne dosłownie na wyciągnięcie kciuka.
Zobacz również
Uber i Uber Eats w Polsce
Według danych firmy App Annie, zajmującej się analityką danych na rynku aplikacji mobilnych, także w Polsce Uber był najchętniej pobieraną aplikacją ride sharingową w 2019 roku (ponad milion pobrań). W naszym kraju z aplikacji Uber do zamawiania przejazdów korzysta ponad milion użytkowników w siedmiu największych miastach. Oprócz z góry znanej ceny i trasy przejazdu, Polacy doceniają też możliwość sprawdzenia informacji na temat kierowcy, który będzie realizował przejazd oraz dodatkowe funkcjonalności, takie jak możliwość udostępniania trasy, dzielenia kosztów z współpasażerami czy stale pojawiające się funkcje poprawiające bezpieczeństwo podróży.
Co z kolei tyczy się rynku food delivery, Uber Eats jest w zestawieniu App Annie najchętniej pobieraną w ostatnich 90 dniach aplikacją służącą do zamawiania jedzenia z dowozem w Polsce. Tylko w całym ubiegłym roku liczba pobrań wyniosła prawie 700 tysięcy. Aplikacja Uber Eats pozwala na zamawianie jedzenia z dostawą już w 19 lokalizacjach w naszym kraju. Tylko w ostatnim czasie usługa została uruchomiona w Kielcach, Rzeszowie czy Szczecinie. Choć Polacy najchętniej zamawiają pizze, burgery i popularne kebaby, coraz częściej otwierają się na nowe smaki, testując szeroką ofertę dań dostępną w aplikacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Motywacje użytkowników Ubera dotyczące wyboru aplikacji
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Popularność aplikacji Uber i Uber Eats w zestawieniu firmy Apptopia znajduje również odzwierciedlenie wśród opinii samych użytkowników. Wyniki badań deklaratywnych, przeprowadzonych we wrześniu 2019 roku przez firmę badawczą IPSOS, potwierdzają motywacje wyboru Ubera, jako głównego środka służącego do szybkiego przemieszczania się po mieście. Na pierwszym miejscu użytkownicy wymieniali transparentność cen (95% wskazań). Ponadto, wskazywali także na zadbane auta (86%), krótki czas oczekiwania na przejazd (81%) oraz dobre umiejętności kierowców (79%).
Apptopia to niezależna firma badawcza, zajmująca się analizą danych w aplikacjach (ang. mobile app analytics), Data Mining czy Business Intelligence dla branży mobile. Mierzy liczbę pobrań i sposoby wykorzystywania tysięcy aplikacji mobilnych.