Uczcijmy wspólnie 20-lecie SAR Effie Poland

Z okazji 20-lecia SAR Effie Poland stworzył kampanię promującą ten jubileusz. Wykorzystuje ona typografię generatywną do stworzenia pierwszych na świecie logotypów wygenerowanych ze wspomnień, spostrzeżeń i przeżyć osób związanych z Effie Poland.
O autorze
1 min czytania 2019-06-28

20 lat SAR Effie Poland to suma doświadczeń zarówno marketerów, twórców, nagrodzonych, jak i jurorów. Dlatego każda z tych osób (a w ciągu 20 lat było ich aż 12 tysięcy!), zasługuje na indywidualny, jubileuszowy logotyp 20-lecia. Każda z nich bowiem tworzyła to, czym Effie Poland jest dzisiaj – platformą z najszerszym know how z zakresu marketingu, biznesu i komunikacji.

Saatchi & Saatchi oraz Prodigious przygotowały dla SAR serię filmów – wywiadów z osobami, które na przestrzeni ostatnich 20 lat wniosły znaczący wkład w rozwój Effie Poland. Są wśród nich między innymi: Małgorzata Lubelska, Paweł Patkowski, Kot Przybora, Szymon Gutkowski, Anna Pańczyk, Agnieszka Kosik, Iwona Doktorowicz-Dudek, Jacek Balicki czy Piotr Piętka. Dla każdej z tych osób został stworzony indywidualny, jubileuszowy logotyp 20-lecia, a ta praca została udokumentowana na 20 produkcjach video stanowiących oś kampanii.

Kampania 20-lecia Effie nie ogranicza się do podziękowań kierowanych na ręce 20 jej bohaterów. Jej ideą jest wyróżnienie i podziękowanie wszystkim osobom związanym z Effie Poland w ciągu ostatnich 20 lat – marketerom, twórcom, jurorom.  Każdy ma możliwość wygenerowania swojego logotypu. Może to zrobić za pomocą specjalnego generatora znajdującego się na stronie https://20lat.effie.pl/ Wystarczy podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z Effie Poland i logo gotowe!

Wsparcie na etapie tworzenia planu komunikacji i partnerstwa mediowego do kampanii zapewnił Starcom.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Typografia generatywna to nowa metoda interpretacji tekstu (w przypadku 20-lecia Effie są to dane) z wykorzystaniem różnych czynników, wybranych przez jej projektanta oraz unikalnego algorytmu opartego na kodzie, który ma wpływ na renderowanie kroju pisma (lub krojów pisma). Dane wyjściowe to nowy rodzaj tekstu, który ciągle się zmienia i ewoluuje wraz z danymi, które reprezentuje. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing