W ogólnopolskiej akcji społecznej zebrano łącznie blisko 11 ton opakowań, w tym 5 ton butelek zwrotnych i 5,5 tony bezzwrotnych. Podczas tegorocznej edycji uczestnicy EKOakcji dowiadywali się o potencjale ekologicznym szklanych butelek, wciąż niskim poziomie odzyskiwania butelek zwrotnych w Polsce oraz o recyklingu szklanych opakowań. Patron merytoryczny akcji – Organizacja Odzysku KOBA, odpowiadała za przetworzenie zebranych podczas akcji butelek bezzwrotnych.
Celem EKOakcji było zachęcenie uczestników wydarzenia w 8 miastach Polski (Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie, Włocławku i Wrocławiu) do regularnego oddawania butelek zwrotnych do sklepów oraz segregacji butelek bezzwrotnych z przeznaczeniem do recyklingu. Celem akcji było także promowanie ekologicznych zachowań i tym samym – wykształcenie odpowiedniego ekologicznego podejścia do szklanych opakowań wśród uczestników wydarzenia. Akcja zwracała uwagę na fakt, że szkło jest odpadem segregowanym i cennym surowcem wtórnym. Szklane butelki zwrotne i bezzwrotne należą do jednych z najbardziej ekologicznych opakowań i jednocześnie doskonale nadają się do zdrowego przechowywania żywności.
Zobacz również
Organizatorzy EKOakcji informowali, jak każda oddana do sklepu butelka zwrotna oraz właściwa segregacja opakowań bezzwrotnych zapobiega niepotrzebnemu zużyciu wody, energii elektrycznej czy emisji toksycznych gazów do atmosfery.
Uczestnicy tej społecznej inicjatywy „Zdałeś? Odbierz nagrodę” otrzymywali symboliczną sadzonkę wrzosu i ulotkę edukacyjną przypominającą o benefitach środowiskowych, jakie niesie ze sobą ekologiczne podejście do szklanych opakowań.
EKOakcja to dla nas przede wszystkim niezwykle ważna okazja do bezpośrednich spotkań z jej uczestnikami, by promować odpowiedzialną postawę wobec środowiska. Zadbanie o codzienną segregację opakowań w swoich domach oraz oddawanie butelek zwrotnych do punktów handlowych to wyraz naszej troski o środowisko i do tego zachęcaliśmy Polaków, którzy licznie odwiedzali nasze stanowiska w trakcie tego wydarzenia, zdając niemal 11 ton opakowań – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Już po raz piąty zorganizowaliśmy „EKO akcję” – wydarzenie, którego celem jest zwiększanie świadomości ekologicznej naszych klientów. Tym bardziej cieszy nas fakt, że podczas sobotniej akcji nasi klienci przynieśli kilka ton butelek zwrotnych, a kontenery na parkingach Tesco po brzegi wypełniły się szkłem do ponownego przetworzenia. Dbałość o środowisko naturalne to obowiązek konsumentów, producentów i handlowców, a akcje takie jak ta, wszystkim nam o tym przypominają – mówi Patrycja Bejm-Maras, Menedżer Działu Społecznej Odpowiedzialności w Tesco Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Recykling szklanych butelek bezzwrotnych
Recykling opakowań szklanych można stosować nieskończoną ilość razy. Segregując odpady, takie jak butelki bezzwrotne, zmniejszamy nie tylko zużycie energii i surowców potrzebnych do produkcji nowych, ale także ilość odpadów wywożonych na wysypisko i tym samym – poprawiamy estetykę otoczenia.
Szklane butelki zwrotne
Butelka zwrotna może być użyta do ponownego napełnienia przynajmniej 20 razy. W Polsce jedna szklana butelka trafia do obiegu – między sklepem a jej ponownym napełnieniem – średnio 8–12 razy. Oddanie szklanej butelki zwrotnej do sklepu to oszczędność ok. 1100W energii zużywanej w hucie szkła, czyli mniej więcej tyle, ile potrzeba na 22 godziny pracy i zabawy na komputerze czy 5,5 godziny oglądania telewizji na LCD TV.
Inicjatywą ekologiczną zostały objęte poniższe sklepy Tesco w Polsce: