Czterech na pięciu Polaków to e-konsumenci
Rynek e-commerce w Polsce miesięcznie gromadzi ponad 22,6 mln użytkowników sieci, co stanowi ponad 86 proc. wszystkich internautów (źródło: badanie Gemius/PBI). Ponad połowa osób surfuje po serwisach e-commerce, korzystając z urządzeń mobilnych (53 proc.), lecz nadal większość internautów korzysta z komputerów osobistych (73 proc.), łącząc się ze stronami e-commerce.
Zobacz również
10 najpopularniejszych e-sklepów
Liderem rankingu popularności serwisów e-commerce w Polsce jest Allegro.pl. Miesięcznie odwiedza je blisko 16 mln użytkowników sieci (61 proc. zasięgu wśród internautów). Na drugim miejscu zestawienia uplasowała się porównywarka cen Ceneo.pl z 9,2 mln internautów (35 proc.). Ostatnie miejsce na podium zajmuje sklep online ze sprzętem elektronicznym Euro.com.pl, należący do sieci RTV Euro AGD ─ 4,3 mln (17 proc). Kolejne miejsca w rankingu TOP10 zajęły: Mediaexpert.pl ─ 4,2 mln (16 proc.), Zalando.pl ─ 4,1 mln (16 proc.), Empik.com ─ 4 mln (15 proc.), Domodi.pl ─ 3,6 mln (14 proc.), Aliexpress.com ─ 3,1 mln (12 proc.), Allani.pl ─ 2,9 mln (11 proc.), oraz Skapiec.pl ─ 2,9 mln (11 proc.).
Mobilni wolą modę i zabawki
Osoby przeglądające strony internetowe sklepów za pomocą urządzeń mobilnych stosunkowo chętniej niż użytkownicy komputerów osobistych odwiedzają te z ofertą modową. Domodi.pl zajmuje 4. miejsce w rankingu TOP10 odwiedzanych za pomocą smartfonów i tabletów, podczas gdy w zestawieniu na PC uplasował się na 7. pozycji. Zalando.pl ─ 5. miejsce w zestawieniu na małych ekranach, 6. miejsce na PC, Allani.pl ─ 9. miejsce na urządzeniach mobilnych, 10. miejsce na PC. W zestawieniu TOP10 stron internetowych sklepów odwiedzanych przez mobilnych e-konsumentów znalazł się także Smyk.pl sprzedający zabawki i produkty dla dzieci. Adres ten nie pojawia się w rankingu TOP10 serwisów e-commerce odwiedzanych za pośrednictwem komputerów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]