Fundacja Hospicjum Onkologiczne przedstawia najnowszy spot kampanii 1,5%, w którym porusza nadal trudny w naszym społeczeństwie temat, jakim jest umieranie. Tegoroczna kampania ma pobudzać do refleksji nt. tego, czy można być szczęśliwym, umierając. Tłumacząc, jak to możliwe, zachęca odbiorców do podzielenia się swoim podatkiem i wsparciu pacjentów hospicjum.
– Dbamy o to, aby pacjenci hospicjum mogli swoją ostatnią podróż przeżyć godnie, bez bólu, w poczuciu bliskości i zrozumienia. Aby w tym najtrudniejszym czasie nie byli sami, a gdy tylko tego potrzebują, ktoś trzymał ich za rękę. Jednak by było to możliwe, musimy pozyskiwać więcej środków niż zapewnia nam kontakt z NFZ, dlatego prosimy o wsparcie naszych działań 1,5 % podatku – wyjaśnia Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa.
Zobacz również
Hospicjum to nie umieralnia
Opieka paliatywna to w Polsce nadal temat tabu. Hospicja często postrzegane są jako “miejsca, do których przychodzi się umrzeć”, a powierzenie bliskiego pod ich opiekę oznacza “pozbycie się problemu”, jakim jest opieka nad pacjentem w ciężkim stanie. Fundacja chce walczyć z tymi stereotypami, pokazując, że w hospicjum można być szczęśliwym, radosnym i spokojnym, a skorzystanie z jego wsparcia to nic innego jak zadbanie o potrzeby bliskiego i swoje.
– Zdajemy sobie sprawę, że pytania, które zadajemy budzą kontrowersje, ale właśnie w ten sposób chcemy zachęcać do dyskusji na temat tego, jak postrzegana jest, a jaka może być opieka nad pacjentem paliatywnym. W swojej pracy skupiamy się na zapewnieniu naszym pacjentom fachowej opieki medycznej i duchowej. W ten sposób staramy się także odciążać ich rodziny z obowiązków, które niejednokrotnie okazują się być ponad miarę ich możliwości psychicznych i fizycznych. Wszystko po to, by umożliwić naszym podopiecznym spędzenie razem czasu, który im pozostał jak najlepiej. To wszystko wymaga jednak znacznych nakładów finansowych, dlatego prosimy o wsparcie! – tłumaczy Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa.
Jak pomóc?
Każdego miesiąca w FHO brakuje ponad 100 tys. zł, aby zapewniać, ale też utrzymywać opiekę na najwyższym poziomie. Jedną z form wsparcia Fundacji jest pomoc w postaci 1,5% podatku, które można przekazać hospicjum na stronie fho.org.pl/przekaz-1 lub wpisując w swój formularz PIT nr KRS 0000 128039. Środki z 1,5% Fundacja przeznaczy na realizację projektu Hospicjum Plus (fho.org.pl/hospicjum-plus), którego celem jest stałe podnoszenie jakości swoich usług.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie od ponad 30 lat bezpłatnie otacza opieką pacjentów u kresu choroby nowotworowej. W skali roku zespół lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, psychologów i wolontariuszy zapewnia opiekę łącznie ponad 2 000 pacjentom w hospicjum stacjonarnym, domowym oraz poradni medycyny paliatywnej. Dzięki ich pracy, podopieczni Fundacji mają zapewnione najwyższej jakości opiekę medyczną i duchową, a także domową atmosferę, by swoje życie mogli dokończyć w jakości, poczuciu bezpieczeństwa, bliskości i zrozumienia. Fundacja wspiera także rodziny pacjentów w okresie żałoby.
FHO już po raz trzeci realizuje kampanię we współpracy z agencją Grey Group Poland. W ubiegłych latach ukazały się spoty „Dobre umieranie” oraz „Umieranie to podróż w nieznane”, które cieszyły się sporym zainteresowaniem i uznaniem. Za udźwiękowienie spotów odpowiada studio Efektura, zaś głosu do tegorocznej kreacji użyczył aktor teatralny i telewizyjny, Sławomir Pacek. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland oraz OglivyPR. Wszystkie osoby i firmy zaangażowane w tegoroczną kampanię wsparły Fundację na zasadach pro bono.
PS Fundacja Hospicjum Onkologiczne w raporcie społecznym podsumowuje czas pandemii w hospicjum
Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie przedstawiła 3. Raport Społeczny. Publikacja objęła czas szczytu pandemii COVID-19. Swój raport pod nazwą „Wewnętrzna siła” organizacja skierowała do biznesu i wszystkich, dla których ważna jest działalność hospicjum.