Umysł – system podejmujący decyzje zakupowe
Umysł konsumenta to miejsce, do którego każda marka chciałaby zdobyć klucz – dający dostęp do panelu zarządzającego jego emocjami i wyborami. Mając świadomość, że taki klucz nie istnieje, zadaniem marek jest zatem poznać potrzeby i motywacje, którymi kierują się konsumenci.
Paweł Wójcik, rozkłada na czynniki pierwsze wiedzę z zakresu psychografii konsumenta, popartą praktycznymi przykładami, dzięki którym zdecydowanie łatwiej zrozumieć zawiłość psychiki i przyczyn, które wywołują określone zachowania. Nie wszystkich swoich potrzeb konsument jest świadomy. I właśnie dzięki tej książce mamy możliwość poznania czynników i technik, poprzez które można wpływać na zachowania konsumenta wynikające z jego uświadomionych i nieuświadomionych potrzeb. Wiedza ta pozwoli markom wzmocnić swoje przekazy komunikacyjne, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe.
Zobacz również
Znajomość psychiki konsumenta to przyszłość marketingu. Kto zrobi to pierwszy – dotrze do niego najskuteczniej!
Opinie i rekomendacje:
To ciekawy poznawczo i bardzo praktyczny poradnik, pokazujący wykorzystanie m.in. psychoanalizy i psychologii osobowości w rozpoznawaniu prawdziwych motywów i powodów różnych zachowań zakupowych konsumentów. Ten kierunek myślenia jest niezwykle trafny, gdyż prawdziwe powody zachowań zakupowych klientów leżą w takich obszarach, jak ich potrzeby i motywacje, postawy, wartości, osobowość czy samoocena. – dr hab. Mariusz Trojanowski, Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rozumienie i przewidywanie zachowań konsumentów wymaga interdyscyplinarnego podejścia oraz umiejętności łączenia wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii, socjologii, ekonomii i marketingu z wiedzą praktyczną. Książka ta jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla praktyków podejmujących strategiczne decyzje marketingowe, jak i dla badaczy gromadzących informacje mające stanowić podstawę tych decyzji. Przydatną wiedzę znajdą w niej menedżerowie odpowiedzialni za opracowanie konceptów produktów, strategii komunikacyjnej czy decydujący o wyborze metod badawczych. – dr hab. Grażyna Wąsowicz, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Książka Pawła Wójcika jest doskonałym przykładem łączenia różnych obszarów psychologii, solidnej teorii z praktyką stosowania, a przede wszystkim problemowego podejścia w zarządzaniu i marketingu. Mimo znajdujących się już na rynku polskim publikacji, „Psychografia konsumentów” wypełnia wciąż istniejącą lukę dotyczącą umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii w działaniach rynkowych organizacji. Publikacja ta będzie ciekawą lekturą dla menedżerów mierzących się z trudnymi dylematami i decyzjami związanymi z segmentacją klientów, odkrywaniem insightów, brandingiem, komunikacją rynkową, budowaniem wartości itp. – dr hab. Robert Kozielski, Chartered Marketer, CIM, questus
Paweł Wójcik – Doktor psychologii. Od ponad 25 lat zajmuje się psychologią konsumenta i badaniami rynku. Realizował projekty dotyczące badań i analizy zachowań konsumentów m.in. dla takich firm, jak Coca-Cola, Unilever, GSK, Lotte-Wedel, Mars, Kamis czy Jutrzenka.
Obecnie managing partner w agencji niestandardowej komunikacji marketingowej Futura Media. Specjalizuje się w analizach psychograficznych konsumentów, badaniach wizerunku marek oraz w badaniach segmentacyjnych. Wykłada również na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
KONKURS!
Aby zgarnąć jedną z trzech książek Pawła Wójcika „Psychografia konsumentów” wystarczy odpowiedzieć na pytanie: Czym jest technika projekcyjna „rysunek” (psychodrawing)?
Swoje zgłoszenia przesyłajcie do 27 kwietnia na adres [email protected], w tytule maila wpisując „Psychografia- konkurs”. Wygrywają trzy najlepsze odpowiedzi.
Życzymy powodzenia!