UNICEF Polska stworzył serię podcastów o tym, co NGO może zaoferować biznesowi

O autorze
2 min czytania 2022-04-22

Trwa kampania #UNICEFdlaBiznesu, w ramach której UNICEF Polska pyta przedstawicieli biznesu o to, czego oczekują od organizacji społecznych, z którymi współpracują w ramach działań CSR. W tym celu odbyły się warsztaty z udziałem kilkunastu firm. Wspólnie z Voice House i Jarosławem Kuźniarem powstała też seria podcastów, w których zaproszeni goście opowiadają jak biznes może pomagać odpowiedzialnie i z głową oraz jakie wartości NGO może zaoferować biznesowi.

Seria podcastów „Unicef dla biznesu” jest elementem większej kampanii, realizowanej przez UNICEF Polska od lutego br. W jej ramach odbyły się już warsztaty poświęcone tematyce społecznej odpowiedzialności biznesu, w których udział wzięło kilkanaście firm – polskich i globalnych przedsiębiorstw, a także mniejszych, ale również zaangażowanych społecznie. Obecnie trwają prace nad publikacją, która będzie uniwersalnym przewodnikiem – zarówno dla sektora NGO, jak i biznesu.

Podcasty, które zrealizowaliśmy wspólnie z Jarkiem Kuźniarem to rozmowy o tym, jak należy pomagać, by ta pomoc docierała do faktycznie potrzebujących. Ostatnie tygodnie pokazały, że jako naród potrafimy i mamy ogromną potrzebę pomagania. Ważne, żeby ta pomoc była skierowana tam, gdzie jest faktycznie potrzebna. Organizacje takie, jak nasza, mogą w tym realnie pomóc, bo mają wiedzę i doświadczenie, jednak potrzebują skali, którą może zapewnić wsparcie biznesu – powiedziała Renata Bem, zastępca dyrektora generalnego UNICEF Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sztuka pomagania w kilku odcinkach

Podcast „Unicef dla biznesu” to seria, składająca się z trzech odcinków. W każdym z nich, Jarosław Kuźniar rozmawia z dwojgiem przedstawicieli świata NGO i biznesu. Gośćmi pierwszego odcinka pt. „Jak NGO może współpracować z biznesem?” byli: Renata Bem i Piotr Piasecki.

W pierwszym odcinku rozmawiamy, czy dwa różne światy, jakimi są organizacje społeczne i firmy, mające różne motywacje i metody działania, mogą mieć wspólny cel. Jakie są metody budowania partnerstwa i jakie znaczenie dla rozwoju każdej organizacji ma CSR – powiedział Piotr Piasecki, trener biznesu, prowadzący warsztaty z udziałem kilkunastu firm.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z kolei w drugim odcinku pt. Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie? Renata Bem rozmawia z Jackiem Wachem z firmy PAGEN, będącej Przyjacielem UNICEF Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
W najnowszym odcinku podcastu #UNICEFdlaBiznesu rozmawiamy o tym, jakie korzyści z działalności społecznej wynosi biznes, jak wygląda współpraca biznesu z NGO oraz jakie wyzwania stoją przed jedną i drugą stroną, w momencie podjęcia współpracy. Angażujemy się w różne przedsięwzięcia o charakterze społecznym, dumnie wspierając UNICEF Polska i dlatego chętnie podzieliłem się naszymi doświadczeniami w tym zakresie – powiedział Jacek Wach, dyrektor ds. marketingu firmy PAGEN.

Podcast jest dostępny tutaj:

oraz na popularnych platformach podcastowych.

Ostatni odcinek z serii #UNICEFdlaBiznesu zostanie opublikowany 28.04.2022 r.