Unilever chce o połowę zmniejszyć zużycie plastiku

Unilever chce o połowę zmniejszyć zużycie plastiku
Koncern Unilever ogłosił swoje nowe zobowiązania na rzecz świata bez odpadów – do 2025 roku właściciel takich marek, jak Dove, Axe czy Ben & Jerry’s, wyeliminuje z produkcji ponad 100 tys. ton plastiku oraz zbierze i przetworzy więcej opakowań niż sprzedaje.
O autorze
1 min czytania 2019-10-10

Koncern Unilever zaprezentował niedawno listę swoich nowych zobowiązań, których celem jest ograniczenie produkcji i zużycia plastiku. Kluczową deklaracją firmy jest zmniejszenie o 50% ilości wykorzystywanego plastiku poprzez redukcję ponad 100 tys. plastikowych opakowań.

Ponadto, Unilever zapowiedział, że będzie dążył do tego, by do 2025 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Idąc tym tropem, koncern pomoże też zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań, niż sprzedaje.

Firma Unilever już od 2017 roku prowadzi liczne działania na rzecz ochrony naszego środowiska. W tymże roku koncern zapoczątkował akcję „Less, Better, No”, w ramach której wprowadził nowy sposób pakowania i dostarczania produktów, by ograniczyć wykorzystywanie plastiku. Natomiast niedawno w Azji Południowo-Wschodniej firma umieściła specjalne punkty do napełniania do własnych opakowań wielokrotnego użytku szamponów i detergentów.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W maju br. specjaliści firmy Unilever opracowali nową, przełomową technologię, która rozwiązuje problem sortowania i recyklingu czarnego plastiku.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W spocie zatytułowanym „Start A Little Good” firma Hindustan Unilever zwracała uwagę na problem braku wody w niektórych indyjskich wioskach. Pokazywała też, że wprowadzając niewielkie zmiany w naszym życiu, możemy przyczynić się do pozytywnych zmian.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się