Powołaniu fundacji towarzyszy premiera spotu wyprodukowanego przez Papaya Films. Emitowany w telewizji i internecie film całą uwagę koncentruje na problemie hejtu. Bohaterami kampanii są cenieni artyści młodego pokolenia: Sara James, Igo i Loczniki, a źródłem inspiracji dla historii jest teledysk do piosenki Igo „Better be alive”, która stanowi muzyczny motyw przewodni w kampanii. Polskie słowa napisał do niej sam Igo, a wykonuje ją w duecie z Sarą James. Duet taneczny Loczniki odpowiadał za choreografię do filmu.
– Bardzo lubię projekty, które łączą pracę kreatywną z zaangażowaniem społecznym. Tym razem ogromną wartością jest zaangażowanie do kampanii młodego pokolenia artystów i współpraca z tak zaangażowanym klientem – mówi Michał Trusiewicz, producent Papaya Films.
Zobacz również
Celem Fundacji UNIQA jest edukowanie różnych grup społecznych o szkodliwych skutkach hejtu, budowanie postaw, które zapobiegają rozprzestrzenianiu się hejtu, a także walka z jego skutkami w obszarze zdrowia psychicznego. UNIQA od 2020 oferuje przy szkolnym ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) możliwość rozszerzenia jego zakresu o ochronę na wypadek hejtu w internecie.
– Dla osób doświadczających hejtu najgorsza jest samotność. Poczucie, że walczą z nim w pojedynkę. Dlatego musimy nauczyć się: dostrzegać hejt, rozmawiać o nim, szukać pomocy – ale też tej pomocy udzielać. W tym celu powołaliśmy do życia Fundację UNIQA, żeby razem wspierać walkę z hejtem – tłumaczy Karolina Rosińska, prezeska Fundacji UNIQA.
Za koncept kreatywny kampanii odpowiada agencja PZL, za reżyserię Krzysztof Grajper.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Z ramienia Papaya Films za produkcję odpowiadał Michał Trusiewicz, a za zdjęcia Igor Połaniewicz, reprezentowany przez Papaya Roster.
Słuchaj podcastu NowyMarketing