UNIT9 VR Challenge – prawdziwe emocje w wirtualnym świecie

Wielkie emocje wzbudził UNIT9 VR Challenge - pierwszy w Polsce festiwal wirtualnej rzeczywistości i konkurs na najlepszy projekt. Impreza odbyła się w weekend 12-14 czerwca w artystycznej przestrzeni łódzkiego OFF Piotrkowska. Patronem medialnym imprezy był Nowy Marketing.
O autorze
3 min czytania 2015-06-23

Festiwalowi towarzyszył szereg wydarzeń związanych z tematami VR. Przez dwa dni uczestnicy VR Challenge mieli szansę przetestować nie tylko dziesięć finałowych instalacji, które spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z całej Polski zostały wybrane przez jury do ścisłego finału, lecz również zobaczyć komercyjne projekty firm UNIT9, oraz gry Dying Light czy SUPERHOT a także wziąć udział w “WeAreVR”, cyklu spotkań ze specjalistami i pasjonatami zajmującymi się VR na co dzień. W niedzielę, ostatniego dnia festiwalu, jury wybrało trzy najlepsze projekty finałowe, z których ostatecznie zwyciężył jeden, zdobywając tutuł “Best VR Developer 2015”. Niezależnie od decyzji jury, własnego kandydata do nagrody typowała publiczność. Każdy miał szansę przetestować projekty i oddać głos na swojego faworyta. Zwycięzców festiwalu poznaliśmy w niedzielny wieczór podczas gali, która odbyła się w klubie DOM w OFF Piotrkowska.

Motywem przewodnim pierwszej edycji UNIT9 VR CHALLENGE było “Thirty seconds of Thrill”. Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie projektu, który wywoła pozytywne emocje, wzrost ciśnienia i adrenaliny, spowoduje szybsze bicie serca. Ciekawy temat otworzył olbrzymie pole do popisu wszystkim uczestnikom, a efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania, mówi Maciej  Zasada, założyciel Le Polish Bureau, polskiego oddziału interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9, organizatora imprezy. Wiele zespołów, poza wykorzystaniem gogli VR zdecydowało się skorzystać z dodatkowych urządzeń jak np. specjalistyczny podnośnik czy drewniana konstrukcja, która imitowała ciało ptaka. Niektóre z nich zostały specjalnie zbudowane na potrzeby konkretnego projektu. Jesteśmy pod wrażeniem dużego zaangażowania poszczególnych zespołów, które na końcowy efekt pracowały ciężko przez wiele tygodni.

Zwyciężył zespół Politechniki Łódzkiej, który przygotował emocjonującą podróż w przestworzach. Nietypową, bo na rowerze. Aby zagwarantować maksymalne doznania, zespół, poza goglami, wykorzystał rowerek treningowy. Uczestnik po założeniu gogli przenosił się w jednej chwili wysoko nad ziemię, by odbyć fantastyczną, pełną emocji wycieczkę rodem z filmu E.T. Dodatkowe emocje wzbudzał sposób podróżowania: im szybciej pedałował gracz, tym wyżej się wznosił i szybciej przemieszczał.  Projekt podobał się nie tylko jury, które jednogłośnie wytypowało go na zwycięzcę, lecz również publiczności, której głosy zdecydowały o tym, że zespół zdobył również nagrodę „Best VR Installation 2015 – People’s Choice”.

UNIT9 VR CHALLENGE 2015 to pierwszy w Polsce festiwal wirtualnej rzeczywistości i konkurs na najlepszy projekt. Do konkursu mogli przystąpić wszyscy pasjonaci tej technologii, którzy zgłosili swój zespół na stronie imprezy. Oprócz konkursu, imprezie towarzyszyły warsztaty, prezentacje i panele dyskusyjne dotyczące wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w różnych dziedzinach życia oraz kino letnie, podczas którego zaprezentowane zostały filmy związane z tematyką VR. Do udziału w projekcie organizatorzy festiwalu zaprosili przedstawicieli wielu firm, które na co dzień wykorzystują VR. Ideą spotkań była próba zaprezentowania technologii w szerokim kontekście. Spotkania poprowadzili przedstawiciele firm Dreamplex, Techland, Microsoft, UNIT9, SUPERHOT a także pracownicy uczelni wyższych: Uniwersytetu Łodzkiego i Politechniki Łódzkiej. Część panelowa była doskonałą okazją do poznania ludzi, którzy wirtualną rzeczywistością zajmują się profesjonalnie, choć każdy w inny sposób. W panelach udział wzięli programiści, game devolperzy czy designerzy, każdy mówił o własnych doświadczeniach w pracy z VR. Istotnym elementem spotkań było zaprezentowanie możliwości, jakie wirtualna rzeczywistość daje marketerom. Pokazane zostały projekty, które były ważnymi elementami największych na świecie kampanii reklamowych dla takich firm jak np. Nissan czy Wrigley. Luźny charakter spotkań i  swobodna atmosfera sprawiły, że publiczność aktywnie uczestniczyła w spotkaniach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Festiwal UNIT9 VR Challenge odbył się po raz pierwszy, jego głownym celem jest popularyzacja wirtualnej rzeczywistości a także promocja młodych i utalentowanych ludzi, dla których impreza była doskonałą okazją do zaprezentowania własnych projektów szerokiej publiczności oraz nawiązania kontaktów, rówież biznesowych, mówi Maciej Zasada. Poza zespołami konkursowymi zgłosiło się do nas wiele osób i firm, które interesują się wirtualną rzeczywistością. Impreza była również świetną okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy osobami zajmującymi się branżą VR. Daje to na pewno duże pole do współpracy przy kolejnej edycji festiwalu, o której już myślimy.

Organizatorem imprezy jest Le Polish Bureau, polski oddział interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9, która specjalizuje się w realizacji innowacyjnych, technologicznych elementów globalnych kampanii marketingowych. Firma tworzy projekty z pogranicza wielu światów: filmu, technologii, czy gier wideo. Jako jedna z dwóch firm na świecie przekroczyła liczbę stu nagród przyznanych przez FWA.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się