Unitra wróci na rynek. Za reaktywacją marki stoi współzałożyciel CD Projektu

Unitra wróci na rynek. Za reaktywacją marki stoi współzałożyciel CD Projektu
Kultowa marka od wzmacniaczy, wież i kolumn z czasów PRL-u powraca! Michał Kiciński, współzałożyciel i udziałowiec CD Projekt, zapowiedział wznowienie produkcji Unitry. Wkrótce poznamy nowe produkty.
O autorze
1 min czytania 2023-06-13

Konsumenci lubią wracać do marek i produktów, które znają z lat młodości. Na fali takiego konsumenckiego sentymenty powróciły chociażby Relaksy – charakterystyczne kozaki z podeszwami z termogumy, które nosiły całe pokolenia. Relaksy były jednym z najważniejszych elementów krajobrazu PRL, a po latach (dokładnie w 2013 roku) wróciły na rynek.

Teraz dowiadujemy się o tym, że kolejna marka z czasów PRL zostanie poddana reaktywacji. Tym razem jednak nie chodzi o modę, ale o sprzęt do słuchania muzyki. Na rynek powróci bowiem kultowa Unitra, która od 1961 roku produkowała wzmacniacze stereo, radioodbiorniki i gramofony wyróżniające się wysoką jakością (sprzedawano je nawet Zachodzie pod słynnymi wówczas markami Thomson czy Emerson). 

Radioodbiornik Zodiak DSS-402 produkcji Unitra-Diora

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po latach potencjał w marce odnalazł Michał Kiciński – współzałożyciel CD Projektu i firmy technologicznej Mudita. Pozostałymi inwestorami i właścicielami spółki zostali Daniel Kostrzewa i Adrian Krupowicz.

Nowe produkty z logiem Unitry będą powstawać w Polsce, w warszawskiej dzielnicy Ursus. Być może designem będą one nawiązywać do sprzętu z lat 60., ale na pewno nie technologicznie – nowe produkty ma sprostać wymaganiom współczesności. Co ważne, sprzęt ma być trwały i łatwy do naprawienia – elementy do produkcji urządzeń muszą być dostępne w krótkich łańcuchach dostaw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowe produkty zostaną zaprezentowane już w czerwcu, a do sklepów trafi w drugiej połowie roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Kultowa marka Americanos powraca w wielkim stylu

Dla każdego, niezależnie od sylwetki i wieku. Dżinsy we wszystkich fasonach i odcieniach, katany w klimacie retro, sportowe bluzy – Grupa CCC reaktywuje ulubiony brand epoki Y2K.