Konsumenci lubią wracać do marek i produktów, które znają z lat młodości. Na fali takiego konsumenckiego sentymenty powróciły chociażby Relaksy – charakterystyczne kozaki z podeszwami z termogumy, które nosiły całe pokolenia. Relaksy były jednym z najważniejszych elementów krajobrazu PRL, a po latach (dokładnie w 2013 roku) wróciły na rynek.
Teraz dowiadujemy się o tym, że kolejna marka z czasów PRL zostanie poddana reaktywacji. Tym razem jednak nie chodzi o modę, ale o sprzęt do słuchania muzyki. Na rynek powróci bowiem kultowa Unitra, która od 1961 roku produkowała wzmacniacze stereo, radioodbiorniki i gramofony wyróżniające się wysoką jakością (sprzedawano je nawet Zachodzie pod słynnymi wówczas markami Thomson czy Emerson).
Zobacz również
Radioodbiornik Zodiak DSS-402 produkcji Unitra-Diora
Po latach potencjał w marce odnalazł Michał Kiciński – współzałożyciel CD Projektu i firmy technologicznej Mudita. Pozostałymi inwestorami i właścicielami spółki zostali Daniel Kostrzewa i Adrian Krupowicz.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nowe produkty z logiem Unitry będą powstawać w Polsce, w warszawskiej dzielnicy Ursus. Być może designem będą one nawiązywać do sprzętu z lat 60., ale na pewno nie technologicznie – nowe produkty ma sprostać wymaganiom współczesności. Co ważne, sprzęt ma być trwały i łatwy do naprawienia – elementy do produkcji urządzeń muszą być dostępne w krótkich łańcuchach dostaw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe produkty zostaną zaprezentowane już w czerwcu, a do sklepów trafi w drugiej połowie roku.
PS Kultowa marka Americanos powraca w wielkim stylu
Dla każdego, niezależnie od sylwetki i wieku. Dżinsy we wszystkich fasonach i odcieniach, katany w klimacie retro, sportowe bluzy – Grupa CCC reaktywuje ulubiony brand epoki Y2K.