Walka ze sztuczną inteligencją w przemyśle muzycznym trwa. Dołącza do niej Universal Music Group, która w marcu br. wysłała oświadczenie do Spotify, Apple Music oraz innych platform streamingowych z przypomnieniem, że AI wykorzystuje utwory chronione prawem autorskim bez zgody właścicieli dóbr.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Potentat rynku muzycznego chce, by platformy zablokowały możliwość scrappingu danych, czyli gromadzenia takich informacji jak np. teksty piosenek czy linie melodyczne utworów chronionych prawem autorskim.
– Nie zawahamy się przed podjęciem kroków w celu ochrony naszych praw i praw naszych artystów – komentuje Universal Music Group w wiadomości skierowanej do platform streamingowych.
UMG dodaje, że posiada zobowiązania wobec swoich artystów, nie tylko komercyjne, ale także moralne i chce zapobiegać nielegalnemu wykorzystywaniu muzyki.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Sztuczna inteligencja a ochrona danych osobowych
AI generuje nie tylko teksty, ale także dzieła audio oraz wizualne. To, co je łączy to wykorzystywanie w procesie twórczym wcześniej zgromadzonych danych z istniejących już utworów. W branży trwa obecnie gorąca dyskusja odnośnie tego, czy takie działanie jest łamaniem praw autorskich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Wpływ sztucznej inteligencji na działania marketingowe
Rewelacje związane z rozwojem sztucznej inteligencji i jej zastosowaniem w różnych dziedzinach życia i biznesu od kilku miesięcy nie schodzą z ust znawców rynku. Jak sztuczna inteligencja wpłynie na działania marketingowe i które narzędzia pozwolą nam rozwinąć potencjał własnej strategii e-marketingowej?
PS 2 Czy nowe technologie zabiorą nam zawód?
Z jednej strony jesteśmy zachwyceni możliwościami AI, z drugiej pojawia się w nas przerażenie. Wiele osób pracujących w marketingu i komunikacji zastanawia się, jaki wpływ AI będzie miało na przyszłość obranej przez nich ścieżki kariery. Czy copywriter, social media manager lub e-mail marketer będzie jeszcze potrzebny?