Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Wygraj książkę, w której Bartek Majewski zebrał wnioski pochodzące z rozmów z ponad 3 tys. menedżerów.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Wpływ sztucznej inteligencji na działania marketingowe

Wpływ sztucznej inteligencji na działania marketingowe
O autorze
3 min czytania 2023-04-11

Rewelacje związane z rozwojem sztucznej inteligencji i jej zastosowaniem w różnych dziedzinach życia i biznesu od kilku miesięcy nie schodzą z ust znawców rynku. I choć w wielu przypadkach ten dynamiczny rozwój nas przeraża, to jednak w dziedzinie marketingu może przynieść wiele dobrego. Jak sztuczna inteligencja wpłynie na działania marketingowe i które narzędzia pozwolą nam rozwinąć potencjał własnej strategii e-marketingowej?

Przykłady zastosowania technologii sztucznej inteligencji w marketingu

Sztuczna inteligencja na stałe już zagościła w branży marketingu i jest to moment, w którym należy postawić jedną sprawę jasno – nie ma sensu dłużej opierać się temu trendowi. Wiele firm wciąż z dużą dozą rezerwy podchodzi do technologii uczenia maszynowego, tłumacząc się nie tylko brakiem zaufania do tego typu rozwiązań, ale też niepewnością w związku z reakcją klientów. W tym aspekcie jednak nie mamy się czego obawiać – według Deloitte, już ponad 62% klientów nie ma żadnych problemów z tym, by obsługiwały ich algorytmy bazujące na sztucznej inteligencji, a z każdym dniem nowi klienci – czy to stali, czy potencjalni przekonują się do tego, że wdrożenie tej alternatywy niesie za sobą dużą wartość dodaną.

Już teraz z powodzeniem możemy wymienić kilka istotnych obszarów działań marketingowych, w których sztuczna inteligencja zapewnia firmie inwestującej w nowoczesne narzędzia marketingowe przewagi. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja pomaga przede wszystkim w:

  • automatyzacji żmudnych procesów marketingowych;
  • personalizowaniu treści ze względu na użytkownika;
  • personalizowaniu reklam;
  • zaawansowanej obsłudze klienta;
  • generowaniu treści marketingowych;
  • dogłębnej analizie danych ścieżki zakupowej naszego klienta.

To tylko kilka elementów, które w istocie mają kluczowe znaczenie dla naszej firmy w kontekście przyciągania nowych klientów i usprawniania własnych procesów biznesowych. Każda agencja SEO, która realizuje swoje procesy z uwzględnieniem najnowszych trendów marketingowych, ochoczo wykorzystuje zaawansowane technologie i zapewnia wyższą niż wcześniej efektywność swoich działań, co jest korzystne dla ich klientów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wykorzystać rozwój sztucznej inteligencji we własnej firmie?

Jak już teraz nasza firma może skorzystać na dynamicznym rozwoju sztucznej inteligencji? Istnieje kilka obszarów, w których nasza firma, implementując taką technologię, może w szybkim czasie zauważyć spore korzyści.

Przede wszystkim sztuczna inteligencja pozwala nam na precyzyjne segmentowanie klientów w celu znalezienia grupy docelowej dla naszych produktów i usług. Ta metoda zwiększy efektywność naszych procesów marketingowych, przy jednoczesnej redukcji kosztów takich działań. To jedna z najważniejszych sił sztucznej inteligencji – analiza tysięcy czynników, które w efekcie przynoszą ważną informację – kim jest nasz klient, czego potrzebuje i w jaki sposób najlepiej do niego dotrzeć.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To tylko jeden z przykładów, jak wykorzystać SI w swoich działaniach marketingowych. Z pewnością zdecydowana większość firm pozycjonuje swoją stronę lub sklep internetowy. Tworzenie jakościowych treści to proces żmudny i kosztowny, który może być przynajmniej w części przerzucony na inteligentne generatory treści. Podobnie z obsługą klienta. Samouczące się chatboty w obecnej wersji są w stanie obsłużyć klienta, wesprzeć go w procesie dokonania zakupu, obsłużyć wszelkie procesy posprzedażowe i zapewnić wysoką jakość obsługi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

ChatGPT – zmora algorytmów Google czy szansa na redukcję kosztów marketingu?

Obecnie marketing wykorzystuje szereg narzędzi bazujących na technologii sztucznej inteligencji. Z pewnością jednak jedno z nich uznane jest za szczyt obecnej fali rozwoju SI w biznesie – mowa oczywiście o ChatGPT – narzędziu rozwijanym przez OpenAI i Microsoft.

Czym jest ChatGPT? To zaawansowana platforma sztucznej inteligencji, która zapewnia nieskończony potencjał do podania odpowiedzi na praktycznie każde zadane pytanie. Technologia oparta na uczeniu maszynowym sama uczy się na podstawie „skonsumowanych” przez siebie danych i obecnie staje się jednym z podstawowych narzędzi wsparcia w wielu segmentach gospodarki – w tym marketingu.

ChatGPT, za pośrednictwem wtyczki może stanowić punkt wyjścia dla naszego chatbota, który przejmie obsługę klientów na stronie. Algorytm ułatwia także tworzenie treści uwzględniających konkretne linkowanie czy słowa kluczowe, wymyślanie tematów na bloga, tworzenie atrakcyjnych tekstów reklamowych czy wpisów w social mediach. Spodziewamy się, że wraz z nowymi odsłonami technologii ChatGPT, to właśnie sztuczna inteligencja przejmie ogromny udział w procesach reklamowych realizowanych przez większość firm.

Czy warto inwestować w AI marketing?

Marketing i sztuczna inteligencja polubiły się od pierwszego wejrzenia, a każda firma ma obecnie świetny moment, by wyprzedzić działania konkurencji i zaimplementować w swojej strategii biznesowej elementy tej technologii. Czy warto? Z pewnością. To realne wsparcie w procesie automatyzacji procesów, zwiększenia potencjału sprzedażowego naszej marki oraz redukcji czasu poświęcanego wcześniej na realizację wielu działań marketingowych.

Choć algorytmy oparte na SI nie mogą być jeszcze obiektywnie uznane za perfekcyjne, to już teraz wprowadzają niemałą rewolucję w świecie marketingu i wszystko przemawia za tym, że trend ten będzie obecny w świecie biznesu jeszcze przez wiele lat.

  

Materiał reklamowy powstały na zlecenie Sunrise System.