14 lipca 2021 roku Senat Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego na nadzwyczajnym posiedzeniu zatwierdził w statucie zmianę nazwy uczelni oraz nowe logo, godło i system identyfikacji wizualnej.
– Wraz z nową nazwą tworzymy nową markę na akademickiej mapie regionu i kraju. Będziemy najmłodszą Politechniką w kraju z ponad 70-letnim doświadczeniem. Chcemy, aby naszym znakiem rozpoznawczym obok ścisłej współpracy z gospodarką, nowych kierunków o profilu praktycznym realizowanych z przedstawicielami czołowych przedsiębiorstw w regionie i kraju, był również spójny system komunikacji wizualnej. Jestem przekonany, że nowa identyfikacja będzie dobrym znakiem dla Uczelni, dobrym znakiem u progu kolejnego, ważnego etapu w Jej rozwoju – mówi prof. Marek Adamski, Rektor Uczelni.
Zobacz również
Nowy logotyp oraz system identyfikacji wizualnej opracował dr Szymon Saliński z Katedry Wzornictwa Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, posiadający doświadczenie w realizacji tego typu projektów dla innych polskich uczelni wyższych.
– Główna idea nowego znaku łączy dwa obszary nauki nawiązujące do tożsamości Uczelni – technologię i przyrodę. Finalną formą znaku jest sześciokąt – heksagon, pojawiający się często w świecie techniki czy biologii. Na bazie tej figury zbudowany został znak główny, który zawiera także w swej konstrukcji pierwsze litery Politechniki Bydgoskiej. Całość tworzy prosty, linearny, geometryczny znak podkreślający techniczny charakter Uczelni. Na strukturze graficznej znaku głównego opiera się system identyfikacji wszystkich wydziałów Uczelni. Poszczególne znaki mają odrębną kolorystykę oraz dodatkowy element graficzny charakterystyczny dla danej dziedziny – wyjaśnia dr Szymon Saliński.
Władze przyszłej Politechniki Bydgoskiej zapowiadają także powstanie w strukturach Uczelni nowego 8. wydziału – Wydziału Sztuk Projektowych. Jednostka powstanie na bazie dotychczasowych doświadczeń, kadry i infrastruktury związanej ze wzornictwem oraz architekturą wnętrz.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing