Mural przedstawia gigantycznych rozmiarów portret, znanej z wcześniejszego spotu promującego festiwal Up To Date, Babci Eugenii i poprzez komunikat przypomina o akcji społecznej festiwalu „Wyślij Pocztówkę do Babci”. Mural zdobi tekst, którego celem jest zwrócenie uwagi na główny przekaz malowidła: „Sami przed sobą zgrywamy wiecznie zabieganych i zajętych, przez co zapominamy o tym, co zbyt często uznajemy za niewarte zapomnienia. Czasem dotyczy to naszych najbliższych, czasem po prostu nas samych. Dbaj o bliskich, pamiętaj. To proste”.
Zobacz również
Film ukazujący kulisy akcji, krok po kroku pokazuje reakcję Pani Eugenii na niespodziankę, którą zaserwowali jej organizatorzy festiwalu wraz z jej wnukiem. Białostocki mural to kolejna odsłona szerokich działań społecznych UTDF, skupionych na osobach starszych i ich relacjach z młodszymi pokoleniami oraz rolą, jakie młode pokolenie odgrywa w podtrzymywaniu dobrego stanu psychicznego seniorów.
Jak działa akcja „Wyślij Pocztówkę do Babci”? Co roku, podczas festiwalu można skorzystać ze specjalnego stanowiska pocztowego, gdzie można za darmo wysłać zaprojektowaną przez festiwal pocztówkę z okolicznościowym znaczkiem pocztowym do swojej Babci, Dziadka lub bliskich. Festiwalowa poczta działa non-stop (aż do wyczerpania kartek), a na jej „klientów” czeka słodki poczęstunek. Podczas wydarzenia nie brakuje również samych seniorów. „Wyślij pocztówkę do Babci”, ramię w ramię z akcją „50+”, pokazuje jedną z ważnych misji festiwalu Up To Date, jaką jest łączenie pokoleń. W ramach akcji „50+” osoby powyżej 50 roku życia mogą odwiedzić Festiwal całkowicie za darmo. To jedyna w swoim rodzaju okazja, by pokolenie, którego młodość przypadła nieco wcześniej, mogło poznać bujną i zróżnicowaną kulturę muzyczną młodych pokoleń, którą prezentuje Up To Date Festival.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcja białostockiego festiwalu spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem festiwalowiczów. Jest ona także laureatką wielu nagród, w tym m.in. Klubu Twórców Reklamy KTR, czyli jednego z najważniejszych w Polsce konkursów branży reklamowej. Malowidło promujące tę akcję społeczną festiwalu Up To Date powstało dzięki wsparciu marki Łomża Jasne Pełne, sponsora festiwalu, a także dzięki partnerom festiwalu – Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Podlaskiego oraz Urzędowi Miasta Białystok. Autorem projektu portretu muralu jest grafik, ilustrator i muzyk, Jan Estrada-Osmycki, zaś Panią Eugenię sfotografowała fotografka, Gosia Żuk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing