Według danych Statista, w biegłym roku sklepy Google Play oraz App Store odnotowały łącznie niemal 200 mld pobrań, a do 2021 roku ta liczba wzrośnie do ponad 350 mld. Rynek marketingu aplikacji ma przed sobą bardzo pracowity okres, to przede wszystkim od skuteczności promocji zależeć będzie to, czy dana aplikacja osiągnie sukces.
Użytkownicy bardzo szybko weryfikują przydatność aplikacji. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Quettra pod koniec 2018 roku, 77% użytkowników aplikacji usuwa ją już w trzy dni po instalacji. Zaledwie 1 na 10 instalacji „przeżyje” pierwsze 30 dni od momentu pobrania jej ze sklepu. Te dane dobitnie pokazują, że pobranie aplikacji to jedynie początek drogi.
Zobacz również
Odpowiedzią na te wyzwania jest opracowany Poradnik Marketingu Aplikacji Mobilnych. Jego autorami są specjaliści Up&More. Oprócz treści eksperckich, w Poradniku można znaleźć także wypowiedzi przedstawicieli firm, w ramach których aplikacje mobilne są kluczowym elementem w zakresie działań operacyjnych: Panek S.A. oraz POLREGIO.
Dokument podzielony został na trzy części, odpowiadające poszczególnym fazom marketingu aplikacji:
- Wdrożenie (UX, analityka, ASO)
- Premiera (aktywności PR, beta-userzy, content marketing, Social Media)
- Zdobywanie rynku (prowadzenie kampanii, utrzymanie zaangażowania oraz monitoring efektywności)
– Aby aplikacja znalazła się na telefonie użytkownika, a następnie (co kluczowe), była regularnie przez niego używana, musi spełnić kilka kryteriów: łatwe znalezienie w App Store lub Google Play, prostota w obsłudze, szybkość i bezawaryjność oraz na koniec – dostarczenie użytkownikowi realnej wartości. Nasz ebook przedstawia działania, które pomogą zdobyć wielu lojalnych użytkowników przy wykorzystaniu najlepszych narzędzi i praktyk rynkowych – mówi Tomasz Starzyński, managing partner w Up&More, pomysłodawca Poradnika.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Poradnik można pobrać bezpłatnie ze strony: appmore.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
NowyMarketing jest partnerem medialnym poradnika.