Uwaga: Do rozdania mamy 3 egzemplarze książki. Pytanie konkursowe pojawi się dziś w naszym newsletterze. Bądźcie czujni!
O książce
Zobacz również
Książka „Zrozumieć Marketing” powstała z myślą o osobach, które stawiają dopiero pierwsze kroki na marketingowej ścieżce, jak i dla przedsiębiorców oraz managerów, którzy zastanawiają się, w jaki sposób zwiększyć skalę prowadzonych przedsięwzięć.
Autorzy skupili się na przygotowaniu mapy, która pozwoli dość czytelnikowi do celu. Czytając tę książkę, natrafisz na wskazówki, praktyczne ćwiczenia oraz ostrzeżenia, czego unikać w świecie marketingu.
Wiedza, którą uzyskasz w książce, nie tylko pozwoli Ci określić, kto jest Twoim idealnym klientem, ale również pozyskać informacje na temat całej grupy docelowej zainteresowanej Twoją ofertą.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Artur Jabłoński i Marek Piasek dzielą się arsenałem narzędzi oraz taktyk, ubranych w procedury i schematy działania, z których korzystają na co dzień, pracując ze swoimi zespołami oraz klientami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Książka wskazuje, w jaki sposób pozycjonować produkt lub usługę na rynku, aby zmaksymalizować szansę na sukces. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy w marketingu widziałeś już nie jedno, autorzy są przekonani, że znajdziesz tu wiele cennych informacji.
Książkę zamówisz na stronie www.zrozumiecmarketing.pl
Artur Jabłoński – CEO agencji digitalk, wyspecjalizowanej w działaniach w mediach społecznościowych i reklamach PPC (Google & Social Media Ads). Pracował m.in. dla: Ergo Hestia, Oferteo, Wydawnictwa Znak, Otomoto, Otodom, NEUCA, Sphinx, Województwo Pomorskie i Kujawsko-Pomorskie, czy Instytutu Matki i Dziecka. Prowadzi szkolenia, doradza i realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu – od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy. Na sali szkoleniowej spędził już ponad 4 tysiące godzin. To do niego inne agencje wysyłają swoich ludzi, by nauczył ich tworzyć skuteczne kampanie. Autor dwóch bestsellerowych poradników biznesowych: „Skuteczna reklama na Facebooku” oraz “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”, jak również jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com. Wykładowca licznych studiów podyplomowych w całej Polsce: Wyższych Szkół Bankowych, AGH w Krakowie oraz Politechniki Białostockiej. Nagradzany prelegent najważniejszych konferencji marketingowych w kraju.
Marek Piasek – przedsiębiorca zafascynowany efektami, jakie daje skuteczny marketing. Udziałowiec Evenea, WebToLearn, Webmetro. Twórca Wolves Summit i See Bloggers. Strateg odpowiedzialny za sukcesy dziesiątek kampanii marketingowych, zarówno w swoich markach, jak i w roli konsultanta dla klientów z Polski, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Więcej o Marku dowiesz się na www.MarekPiasek.com
Fragment książki
Wstęp
Moglibyśmy zacząć tę książkę od teoretycznych, akademickich rozważań o tym, czym jest marketing. W końcu tytuł zobowiązuje.
Moglibyśmy zacząć jakimś wyświechtanym cytatem. Na przykład tym o marnowaniu połowy budżetów reklamowych, tylko nie wiadomo której.
To jednak nie jest taka książka i to nie będzie taki wstęp.
„Zrozumieć Marketing” to pozycja, która zbiera doświadczenia dwóch praktyków, zdobyte podczas prowadzenia kampanii na 67 rynkach, w kilkunastu językach, dla siebie i firm naszych klientów.
Prowadzone przez nas kampanie wygenerowały łącznie ponad 200 000 000 złotych. Pozyskaliśmy dzięki nim setki tysięcy leadów (kontaktów do potencjalnych klientów).
Chęć poukładania i spisania tych doświadczeń towarzyszyła nam od dawna. Każdemu z osobna. Aż w końcu zaczęliśmy odbijać od siebie myśli i tak powstała publikacja, którą trzymasz w ręku.
Podczas wielu spotkań oraz dziesiątek godzin spędzonych na rozmowach, wybraliśmy jej kształt, który naszym zdaniem odpowiada temu, na co chcielibyśmy natrafić, gdybyśmy mieli zaczynać raz jeszcze.
„Zrozumieć Marketing” napisaliśmy zarówno z myślą o osobach, które stawiają pierwsze kroki na marketingowej ścieżce, jak i o przedsiębiorcach oraz managerach, którzy zastanawiają się, w jaki sposób zwiększyć skalę prowadzonych działań.
W naszej książce coś dla siebie znajdą również doświadczeni marketerzy. Przedstawiamy w niej wiele case studies prowadzonych przez nas kampanii lub tego, w jaki sposób rozwijamy własne firmy.
Dzielimy się tym, czego brakuje w wielu publikacjach: wynikami, kwotami, procesami. Po prostu: kuchnią i kulisami.
To co? Zajrzysz z nami za kurtynę?
Książkę podzieliliśmy na kilka rozdziałów, które krok po kroku, zadanie po zadaniu pomogą Ci ułożyć lub usprawnić Twoje działania marketingowe.
Rozdział pierwszy zaczyna się od najważniejszego: Twojego klienta. Bez zrozumienia jego potrzeb i celów nie masz co wydawać choćby złotówki na reklamę. Tylko jak to zrobić? Gdzie szukać wiedzy? Wskażemy Ci takie miejsca i podzielimy się procedurami oraz schematami działania, z których my i nasze zespoły korzystają na co dzień.
Marketing zbyt często sprowadzany jest wyłącznie do reklamowania się. To błąd. Dlatego w rozdziale drugim pokażemy Ci, z jakich elementów tak naprawdę składa się marketing. Będą to kanały marketingowe (i pomysły na ich wykorzystanie), lecz także projektowanie produktów czy usług w oparciu o wiedzę zdobytą dzięki działaniom promocyjnym.
Wszystkie poruszane elementy oraz prowadzone działania uporządkujemy w cztery etapy, na podstawie których zaprojektujesz ścieżki zakupowe klientów. Przedstawimy Ci, czym według nas są lejki marketingowe, które możesz też znać pod nazwą z języka angielskiego – customer journey.
Wskażemy Ci, w jaki sposób stopniowo wprowadzać Twojego potencjalnego klienta w świat Twoich rozwiązań. Opiszemy, jak prowadzić go za rękę i pomagać podejmować decyzje, od czego zacząć. Co kupić w pierwszej kolejności? Jaką usługę wybrać? W tej części poznasz metodę, którą nazwaliśmy Wykresem Produktów i Usług.
Nie zapomnimy o najważniejszym, czyli o tym, jak upewnić się, że Twój klient wróci do Ciebie ponownie. Zademonstrujemy, co zrobić, aby wybrał Twoje produkty lub usługi raz jeszcze i po raz kolejny.
W rozdziale trzecim nauczymy Cię, w jaki sposób właściwie zadawać pytania potencjalnym klientom, aby zrozumieć, jaki produkt lub usługę wprowadzić na rynek. Dowiesz się, jak modyfikować i dostosowywać swoją ofertę do oczekiwań rynkowych. Poznasz skuteczną metodę badawczą – Kampanię Ask, która w efektywny i ekonomiczny sposób pozwala poznać pragnienia i potrzeby Twoich przyszłych klientów.
Następnie przejdziemy do tego, w jaki sposób przyciągnąć Twoich klientów, czyli jak zaprojektować i uruchomić skuteczną kampanię. Przedstawimy Ci, jak wybrać kanały, które będziemy wykorzystywali w promocji. Podzielimy się z Tobą naszymi pomysłami i metodami na generowanie treści. Dowiesz się, jak przygotować materiały reklamowe na każdy z etapów.
Otrzymasz wskazówki ubrane w instrukcje krok po kroku, jak projektować płatne kampanie (tzw. PPC). Wskażemy Ci, jak tworzyć i budować skuteczne strony sprzedażowe (strony lądowania).
Czekają tu na Ciebie wzory lejków oraz procesów biznesowych, w ramach których funkcjonują nasze zespoły i które wdrażamy w kampaniach dla naszych klientów.
Kulminacją będzie rozdział, w jaki sposób komunikować produkt. Możesz mieć najlepiej skonfigurowane reklamy w Google czy na Facebooku, a mimo to mieć problem z przekonaniem klientów do swojej usługi.
Dlatego pokażemy Ci, jak budować korzyści i w jaki sposób odróżnić je od cech Twojego produktu lub usługi. Zdradzimy Ci sekret zasady „3Z”, która pomoże Ci zmaksymalizować szansę na sukces Twojego rozwiązania.
„Zrozumieć Marketing” to nie wykład teoretyczny. W każdym rozdziale zamieszczamy studia przypadków, które pokazują, w jaki sposób wdrożyliśmy przedstawiane narzędzia w naszych kampaniach.
Mamy też dla Ciebie liczne zadania do wykonania, które już w trakcie lektury pomogą Ci wdrożyć zdobytą wiedzę w życie.
„Ale jak to, mam pisać po książce?”
Owszem. Notuj. Podkreślaj. Zaznaczaj. Dzięki temu lepiej przyswoisz informacje.