Wiele osób zdaje sobie sprawę, ile szkód naszej planecie wyrządza fast fashion. Duże marki typu Zara i H&M robią co mogą, aby stać się bardziej zrównoważonymi (począwszy od wprowadzania ekologicznych opakowań, aż po sięganie po materiały z drugiego obiektu czy też te ekologiczne). Jednak ekologowie i eksperci od mody zgodnie twierdzą, że najlepszą metodą ograniczenia szkodliwej produkcji odzieży jest… znacznie rzadsze jej kupowanie.
thredUP, czyli jedna z największych na świecie platform internetowych, która zajmuje się handlem jakościowymi ubraniami z drugiego obiegu, zauważa, że pokolenie Z również trafiło w szpony konsumpcjonizmu i często jest uzależniona od szybkich zakupów. Aby przekonać młode pokolenie do tego, że wcale nie musi tak często chodzić na zakupy, firma postawiła na nietypową kampanię.
Zobacz również
Platforma thredUP uruchomiła specjalną telefoniczną linię „Fast Fashion Confessional Hotline”, na którą mogą dzwonić wszyscy wahający się nad kupieniem kolejnego ubrania. Osoba obsługująca linie ma ich odwodzić ich od pokusy wydawania pieniędzy na kolejne tanie spodnie czy bluzkę, a także zachęcać do przyjęcia bardziej zrównoważonych nawyków zakupowych. Akcje promuje młoda gwiazda serialu „Stranger Things” – Priah Ferguson.
Wszyscy zainteresowani rozmową na temat mody fast fashion mogą po prostu zadzwonić pod numer 1-855-THREDUP. Jak twierdzą pomysłodawcy akcji, dzwoniący będą mogli się „wyspowiadać” z zakupowych grzeszków, ale także otrzymać niezbędne wsparcie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing