Urządzenia mobilne zdominowały ścieżkę zakupową: Raport Criteo Q3 Mobile Commerce pokazuje, że zakupy cross-device są kluczowym trendem napędzającym sprzedaż

Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała raport Q3 2015 State of Mobile Commerce.
O autorze
2 min czytania 2015-10-30

Ta kwartalna analiza trendów rynkowych dostarcza marketerom niezbędną wiedzę dotyczącą rynku m-commerce, która pomaga w skuteczniejszym dotarciu do klientów oraz zwiększeniu sprzedaży. Przeprowadzona przez Criteo szczegółowa analiza 1,4 mld transakcji online pokazuje, że cztery na 10 zakupów w USA, i ponad 50 procent zakupów na świecie jest wykonywanych z wykorzystaniem więcej niż jednego urządzenia.

Badania Criteo pokazują, że firmy e-commerce, które wcześnie zdecydowały, że głównym kanałem sprzedaży będą właśnie aplikacje, dziś obserwują znaczący zwrot z tej inwestycji. W handlu detalicznym, w przypadku sklepów online, które postawiły na aplikacje mobilne, te generują niemal 60 procent przychodów. Dla porównania, w Q2 wskaźnik ten wynosił 50 procent i już wtedy zakupy z aplikacji mobilnych prześcigały transakcje dokonywane z poziomu urządzeń desktopowych. W przypadku firm branży turystycznej, które wybrały aplikacje za główny kanał sprzedaży, te generują niemal 50 procent przychodów.

‘W dalszym ciągu obserwujemy wzrost popularności handlu mobilnego w świecie cross-device. Aby dotrzeć do dzisiejszych, doświadczonych konsumentów, strategie reklamowe firm powinny umieścić mobilność w samym centrum. Natomiat marketerzy powinni szczegółowo śledzić ścieżkę zakupową klientów, bo wiedza o ich zachowaniach i preferencjach pozwoli przyciągnąć nowych nabywców i zwiększyć sprzedaż’ – powiedział Jonathan Wolf, Chief Product Officer, Criteo.

Kluczowe wnioski raportu:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cross-device jest normą

Klienci poszukują produktów i dokonują zakupów z poziomu różnorodnych urządzeń – laptopów, tabletów oraz smartfonów. Aby marki odniosły sukces, powinny zainwestować w mobilne rozwiązania i strategicznie alokować wydatki na digital marketing:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Dla zakupów dokonywanych z poziomu laptopów i desktopów, 39 procent klientów korzysta z co najmniej jednego dodatkowego urządzenia podczas procesu zakupowego.
  • W przypadku rozwiązań mobilnych, 43 procent klientów kupujących za pomocą smartfona oraz 47 procent klientów, finalizujących zakupy na tablecie, korzysta z dodatkowego urządzenia podczas procesu zakupowego
  • Klienci, korzystający z mechanizmu cross-device, są o 20 procent bardziej skłonni aby sfinalizować transakcję z poziomu urządzenia mobilnego

Nadchodzi czas aplikacji

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firmy e-commerce, które zdecydowały, że głównym kanałem sprzedaży będą aplikacje, dziś obserwują znaczący wzrost przychodów. Zapewnienie sprawnego i intuicyjnego działania aplikacji jest kluczem do zaangażowania klientów i wygenerowania konwersji:

  • Dla sprzedawców, którzy postawili na aplikacje, 58 procent przychodów z handlu mobilnego jest generowanych przez aplikacje; w przypadku branży podróżniczej – wskaźnik ten wynosi 49 procent.
  • Aplikacje osiągają 3,7 razy wyższy wskaźnik konwersji niż przeglądarki na urządzeniach mobilnych i dwa razy wyższy wskaźnik konwersji niż desktopy, jeśli chodzi o dodawanie produktów do koszyka i decyzje o zakupie.

Smartfony ulubionym narzędziem zakupowym

‘W Polsce w zeszłym kwartale udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce wyniósł 16.7%. Niewielki wzrost liczby transakcji mobilnych w Polsce z kwartału na kwartał może być podyktowany ograniczoną dostępnością systemu płatności za pomocą jednego kliknięcia dla smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Smartfon także w Polsce wyprzedził już tablet pod względem liczby konwersji, osiągając 62% wszystkich transakcji mobilnych – powiedziała Kamila Pater, Country Manager Poland.

Konsumenci coraz częściej wybierają smartfony do zakupów online. Podczas gdy wszystkie urządzenia i kanały powinny być zoptymalizowane, smartfony są kluczowym narzędziem graczy e-commerce:

  • Smartfony generują 56 procent mobilnych transakcji i 64 procent zakupów z poziomu urządzeń mobilnych w przypadku najwyższego kwartyla sprzedawców.
  • Wskaźnik konwersji z poziomu smartfona jest dwa razy wyższy w przypadku najwyższego kwartyla sprzedawców, w porównaniu z pozostałymi detalistami

Globalny m-commerce rośnie w siłę

Światowa popularność m-commerce stale rośnie, przy najwyższej liczbie transakcji odnotowywanych w Japonii, Wielkiej Brytanii i Korei Południowej. Światowe marki powinny dostosować swoje działania marketingowe do zachowań różnych typów konsumentów, aby zapewnić najlepsze wykorzystanie mechanizmu cross-device oraz rozwiązań mobilnych:

  • M-commerce reprezentuje dziś 35 procent transakcji e-commerce na świecie, z Wielką Brytanią przodująca w Europie.
  • Zakupy przy wykorzystaniu mechanizmu cross-device reprezentują 50 procent transakcji e-commerce na świecie

Pobierz pełen raport Q3 2015 State Of Mobile Commerce.