Właściciele sklepów internetowych, operatorzy e-usług i twórcy wszelkiego rodzaju startupów mogą sprawdzić jak użytkownicy obchodzą się z ich stronami i wprowadzić odpowiednie zmiany, które przyczynią się do polepszenia konwersji, czyli zwiększenia ilości użytkowników, którzy rzeczywiście skorzystają z oferowanej usługi.
– Każda osoba, która prowadzi stronę internetową cierpi na niedosyt wiedzy o zachowaniach i motywacjach swoich użytkowników. Często decyzje projektowe podejmowane są na podstawie założeń bazujących na niekompletnych informacjach. Dlatego wszelkie sposoby pozwalające na pozyskanie sprofilowanych informacji o użytkownikach są tak wartościowe – mówi Bartosz Mozyrko, twórca UsabilityTools.
Zobacz również
W ramach jednej platformy internetowej znajduje się 10 narzędzi. Najpopularniejszymi wśród nich są Click Tracking (służący do tworzenie map miejsc, w które użytkownicy najczęściej klikają), Visitors Recording (pozwalający nagrywać filmy z obecności użytkowników na stronie) oraz A/B Testing (porównujący zachowanie użytkowników na różnych wersjach strony). Zebrane dane pozwalają wyciągać konkretne wnioski co do stopnia użyteczności serwisów.
– Aby mieć dostęp do takich funkcji, jakie obecnie udostępnia UsabilityTools, trzeba było dotychczas skorzystać z wielu różnych, niezależnych od siebie aplikacji. Wiązało się to nie tylko z problemem pamiętania loginów i haseł do kilkunastu stron, ale też z opłaceniem oddzielnego abonamentu na każdą z nich. U nas wszystkie te funkcjonalności są w jednym miejscu, a w dodatku dostępne w systemie przedpłaty, na podobnej zasadzie jak w telefonach na kartę. Użytkownik płaci tylko za to, co zużyje. Reszta środków może zostać wykorzystana na badania w kolejnych projektach. – wyjaśnia Mozyrko.
– Właściciele stron internetowych coraz częściej dostrzegają jaka siła leży w wykorzystaniu narzędzi badawczych – w obserwowaniu oraz pytaniu użytkowników. Zakładamy, że tak jak teraz powszechne jest korzystanie z Google Analytics, tak za jakiś czas będzie z UsabilityTools – podsumowuje.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing