Światowy Dzień Uśmiechu obchodzony jest od 1999 roku. Jego pomysłodawca to Harvey Ball, twórca tzw. smiley face – znanego na całym świecie symbolu żółtej, uśmiechniętej twarzy. W tym dniu, Fundacja Dr Clown chce przypomnieć o tym, jak ważne w życiu są życzliwość, bezinteresowny uśmiech i radość życia.
– W ciągu 25 lat naszej działalności wywołaliśmy już w Polsce ponad milion uśmiechów. Środki zbierane przez fundację, m.in. z wpłat , są przeznaczane w dużej mierze na finansowanie szkoleń Doktorów Clownów, ich wyposażenia i dojazdów oraz na organizację dobroczynnych akcji specjalnych. Wspieramy procesy leczenia naszych podopiecznych poprzez wykorzystanie dobroczynnych właściwości uśmiechu. Dobry humor, uśmiech i życzliwość wobec innych mają ogromne znaczenie dla zdrowia psychicznego i fizycznego obu stron tych relacji. Chcemy o tym przypominać tak w Dzień Uśmiechu, jak i przez cały rok – mówi Agata Bednarek, prezeska Fundacji Dr Clown.
Zobacz również
Terapia śmiechem w komunikacji miejskiej
4 października, w 12 polskich miastach, Doktorzy Clowni będą opowiadać o Fundacji i terapii śmiechem w miejskich autobusach i tramwajach, udostępnionych dzięki uprzejmości lokalnych przewoźników. Pełna lista miast, w których odbywa się akcja oraz numerów poszczególnych linii autobusowych dostępna jest tutaj.
Fundacja Dr Clown rozpoczyna także współpracę z Fujifilm, japońskim koncernem technologicznym. Firma działa m.in. w obszarze fotografii, urządzeń i systemów medycznych – zarówno z zakresu profilaktyki, diagnostyki i terapii, jak i systemów poligraficznych.
– Realizując cel grupy „Podarujmy światu więcej uśmiechu”, staramy się nie tylko tworzyć produkty i usługi, ale angażować w ważne inicjatywy. Mamy nadzieję, że dzięki współpracy Fundacji Dr Clown z Fujifilm kilka tysięcy małych pacjentów podczas wizyt w szpitalach nie tylko otrzyma od Doktorów Clownów powód do uśmiechu, ale też zatrzyma go na pamiątkowym zdjęciu – mówi Paweł Augustyn, Prezes i Dyrektor Zarządzający Fujifilm w Regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
Słuchaj podcastu NowyMarketing