Jak wynika z raportu „Marketing Mobilny w Polsce 2012/2013″, 35 proc. właścicieli smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych, a kolejne 32 proc. deklaruje, że jest tym zainteresowanych w niedalekiej przyszłości. Dzięki aplikacjom telefon może w znacznie szybszy i prostszy sposób wykonywać czynności do tej pory zarezerwowane dla komputerów – nie tylko te dotyczące pracy, ale także codziennego życia. I tak, wystawiając na sprzedaż kanapę, szukając mieszkania na wynajem czy używanego wózka dziecięcego w dobrym stanie, nie trzeba już uruchamiać komputera – wystarczy na swoim smartfonie zainstalować darmową aplikację mobilną serwisu ogłoszeń lokalnych Tablica.pl. Okazuje się, że zwolenników takiej formy korzystania z portalu przybywa – od czerwca 2012 roku aplikacja została pobrana 133 253 razy.
– Użytkowników serwisów ogłoszeń lokalnych, pamiętających jeszcze nie tak dawne czasy komisów i prasowych rubryk z ogłoszeniami, trudniej przekonać do nowoczesnych rozwiązań. Dlatego staraliśmy się, aby nasza aplikacja mobilna była jak najbardziej zbliżona do tradycyjnej wersji portalu – mówi Marcin Urbańczyk, General Manager serwisu Tablica.pl. – Użytkownicy docenili to, że niezależnie od miejsca i czasu, mogą przeglądać i wyszukiwać ogłoszenia z najbliższej okolicy, a przede wszystkim dodawać do ogłoszenia zdjęcie zaraz po jego zrobieniu, prosto z dostępnej w telefonie galerii – dodaje.
Zobacz również
Co ciekawe, wśród mobilnych użytkowników serwisu zdecydowaną większość stanowią posiadacze telefonów z systemem Android – 113 573 pobrań. Z kolei użytkownicy iOS pobrali aplikację 19 680 razy. Jeśli chodzi o najpopularniejszą markę telefonu, to prym od samego początku wiodą właściciele aparatów Samsunga, którzy stanowią 43 proc. wszystkich użytkowników aplikacji dla systemu Android.
Najwięcej, bo 20 proc. wszystkich pobrań aplikacji, serwis Tablica.pl zanotował w czasie trwania kampanii reklamowej w listopadzie 2012 r. Do popularności aplikacji przyczynił się duet sąsiadów Pat i Mat, którzy z telefonem w ręce odkrywali zalety sąsiedzkiego handlowania.
Najlepszą rekomendacje stanowią jednak opinie użytkowników. W Google Play 70 proc. internautów przyznało aplikacji 5 gwiazdek, a średnia ocena aplikacji wynosi 4,4. Podobnie jest w przypadku posiadaczy telefonów z systemem iOS – w App Store średnia ocena wynosi 4+. Zalety aplikacji zostały także dostrzeżone przez autorów blogów i serwisów branżowych, którzy w mobilnej wersji serwisu Tablica.pl najwyżej ocenili jej użyteczność i intuicyjność.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Uważnie słuchamy uwag naszych użytkowników i na ich podstawie wprowadzamy nowe udogodnienia czy aktualizacje. W najbliższym czasie planujemy uzupełnić wersje mobilne naszego serwisu o aplikacje na system Windows oraz na iPada – mówi Marcin Urbańczyk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikacja mobilna serwisu Tablica.pl umożliwia przeglądanie i wyszukiwanie ogłoszeń z najbliższej okolicy, dodawanie zdjęć prosto z komórki oraz kontakt ze sprzedającym za pomocą formularza. Ponadto, dzięki powiadomieniom PUSH każda odpowiedź zwrotna przychodzi na telefon, nawet jeśli aplikacja nie jest aktywna.
Z aplikacji może korzystać każdy posiadacz urządzenia przenośnego wyposażonego w system operacyjny iOS lub Android. Aplikacja jest darmowa, można ją pobrać z App Store lub Google Play.